سودآوری بازرگانی باید به نفع مصالح کشور باشد

سودآوری بازرگانی باید به نفع مصالح کشور باشد
   
سودآوری بازرگانی باید به نفع مصالح کشور باشد |||| ||||

بازرگانی باید سود داشته باشد اما برای تامین این سودها به نفع مصالح کشور نیز باید چاره اندیشی کنیم اما متاسفانه شکلی که امروز هست کار تجاری و تولیدی ما را تحت الشعاع قرار می دهد.

به گزارش راستین آنلاین آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (سه شنبه 18 آبان) در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کشور گفت: امیدواریم که سفر رئیس اتاق بازرگانی کشور به فارس منشا تغییر و تحول باشد.
 
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: ساختار حقوقی کشور ما به نحوی است که اصلاح فرآیندهایی که اشکالاتی دارد و در چارچوب حقوقی مشکل است، به طور مثال بانک به یک واحد تولیدی وام می دهد و سود مرکب که مصداق رِبا هست را دریافت می کند و جریمه دیرکرد و نهایتا مجموعه قوانین، واحد تولیدی را تعطیل و کارگران را بیکار و تولید ملی را دچار لطمه می ‌کند که این کار ظلم است و باید جلوی آن از طریق وضع قوانین جدید گرفته شود.
 
وی در خصوص انتقال سپرده های مردم فارس از بانک های استان به مرکز و جاهای دیگر بیان کرد: مرحوم آیت الله «ایمانی» 9 سال پیش از این وضعیت گله کرد و بنده نیز چند خطبه در این رابطه خوانده ام اما اصلاح نمی شود و رئیس اتاق بازرگانی ایران در رده عالی اتاق بازرگانی باید این مهم را پیگیری کند که اگر این موارد را نتوانیم به شکلی قاعده مند کنیم بانک خصوصی به کنار، بانک دولتی هم زیر بار نمی رود.
 
امام جمعه شیراز ادامه داد: ما بیماری و مشکل را شناسایی کرده ایم اما در نسخه گیر داریم و دوباره همه در جلسات فقط در مورد بیماری صحبت می کنند و این باید تغییر کند و یک همت عالی در همه مدیران می خواهد.
 
وی اضافه کرد: در خمس می دانیم که مال از جیب می رود ولی باور داریم که ضرر نیست چون برای خدا است و جای دیگری جبران می شود و همین خمس به عدالت اجتماعی نیز کمک می کند و اگر کشور می خواهد اصلاح شود باید روی این مسائل فکر کنیم.
 
آیت الله دژکام تصریح کرد: مسلما ساختار فعلی به همین شکل از روحانیت تا بازرگانی و بازار و اتاق اصناف و دولت همه در همین قالب بسته شده اند و وقتی می گویید خطا دارد و باید اصلاح شود، بقیه مقاومت می کنند و امروز همه می دانیم چه مشکلی داریم.
 
وی با اشاره به لزوم سودآوری به نفع کشور گفت: بازرگانی باید سود داشته باشد اما برای تامین این سودها به نفع مصالح کشور نیز باید چاره اندیشی کنیم اما متاسفانه شکلی که امروز هست کار تجاری و تولیدی ما را تحت الشعاع قرار می دهد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
175 کلیک ها  چهارشنبه, 19 آبان 1400 08:14
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا