• مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس اعلام کرد :

تحویل بیش از 2 هزار و 400 سامانه برق خورشیدی به عشایر فارس

تحویل بیش از 2 هزار و 400  سامانه برق خورشیدی به عشایر فارس
   
تحویل بیش از 2 هزار و 400  سامانه برق خورشیدی به عشایر فارس |||| ||||

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اعلام کرد که براساس برنامه ریزی، تا پایان امسال ۲۴۵۰ سامانه برق خورشیدی به عشایر فارس تحویل داده می‌شود.

بهگزارش راستین آنلاین احمدرضا خسروی شنبه ۱۳ شهریور به خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۹۶ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر در محدوده ۲۶ شهرستان تحت مدیریت توزیع برق استان فارس تحویل شده و ۵۵۴ دستگاه دیگر از این سامانه ها نیز تا پایان سال، تحویل خانوارهای عشایر غیور فارس خواهدشد.

 خسروی، با اشاره به خدمات گسترده ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مردم انجام داده، گفت: اکنون همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و قصد داریم عشایر را نیز از این نعمت بهره مند کنیم.

خسروی اعتبار هزینه شده برای این تعداد سامانه تحویل شده را بیش از۱۸۹ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: به طور تقریبی ۹۰ درصد هزینه هر سامانه توسط دولت و ۱۰درصد توسط خانوار متقاضی عشایری تامین شده است.

این مقام مسئول، یادآور شد: در این طرح هر خانوارعشایر با در اختیار داشتن یک پنل خورشیدی کوچک سبک و قابل حمل می تواند به راحتی برق مورد نیاز خود را برای روشن کردن چهار لامپ کم مصرف و شارژ انواع تلفن همراه، چراغ قوه و رادیو، تامین کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خاطرنشان کرد: مراحل نیازسنجی، طراحی، الگوی ساخت و تعیین مشخصات فنی این سامانه تحت نظارت و راهبری دفتر برق روستایی شرکت توانیر و توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت انجام شده است.

خسروی، آثار محیط زیستی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: امید است با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهدکاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1201 کلیک ها  شنبه, 13 شهریور 1400 15:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا