• رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس

ثبت بیش از 3 هزار و 300 پرونده تولیدی در فارس

ثبت بیش از 3 هزار و 300 پرونده تولیدی در فارس
   
ثبت بیش از 3 هزار و 300 پرونده تولیدی در فارس |||| ||||

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس گفت:در سال ۱۳۹۹ثبت سفارش های پرونده استان فارس در زمینه تولید ۳ هزار و ۳۳۵ فقره با ارزش ۸۶۱ میلیون دلار بود.

 
اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان فارس در تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰در سالن شهید قاضی استانداری با حضور دکتر"ظفر افشون"معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری،مهندس "حمیدرضا ایزدی"رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس، اعضاء کارگروه وجمعی از صادرکنندگان این استان برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس با اشاره به گردش های مالی سال گذشته گفت: در سال۱۳۹۹ ثبت سفارش های پرونده استان فارس در زمینه تولید ۳ هزار و ۳۳۵ فقره با ارزش ۸۶۱ میلیون دلار بوده و در زمینه بازرگانی به میزان یک هزارو ۷۹۵ فقره به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار است.

رتبه سه کشوری استان فارس در نمادالکترونیک

حمیدرضا ایزدی به وجود ۳ هزار و ۶۰۹ نماد الکترونیک در این استان اشاره و بیان کرد:خوشبختانه استان فارس در این رابطه رتبه سه کشوری را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به این که در سال گذشته شش جلسه کارگروه برگزار شده است،افزود:در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۹ موضوع مصوب شد که ۲۲ مورد این مصوبات به اجرا رسیدو مابقی آن که در سطح ملی بوده در حال پیگیری و انجام است.

ارائه پنج میز صادراتی استان

ایزدی با تاکید بر توسعه صادرات غیر نفتی و با اشاره به میزهای صادراتی کشورهای قطر،سوریه و عراق ادامه داد:خوشبختانه در سال ۱۳۹۹ به تعداد پنج میز ملی با هدف توسعه صادرات محصولاتی نظیر؛انجیر،شیرین بیان،تجهیزات مخابراتی،انواع اسانس وعرقیات ارائه شد.

او تصریح نمود:در این راستا ۲۳ نمایشگاه در سطح ملی و بین المللی و با ۱۳ مجری نمایشگاهی در شیراز برگزار شد. 

لزوم شرکت در نمایشگاه جهانی "اکسپو"امارات

رئیس صمت فارس یکی از تاثیرات مثبت در صادرات استان فارس را شرکت در نمایشگاه جهانی" اکسپو" دانست و ادامه داد:این نمایشگاه هرپنج سال یکبار و به مدت ۶ ماه در کشورهای مختلف برگزار می شود که نقش مفیدی در ارائه فرهنگ، سنت، تاریخ و آداب و رسوم ایرانیان به خصوص استان فارس و شهر شیراز از طریق محصولات متنوع دارد.

 ایزدی به برخی دیگر از فعالیت ها اشاره کرد و ادامه داد:برگزاری نشست های تخصصی فناوری اطلاعات،جلسات توجیهی و رفع ابهامات با حضور مدیران،تشکیل جلسات با اداره کل بازرسی در جهت ارائه عملکردها،گزارش هفتگی مناقصات از جمله اقدامات انجام شده است.

لازم به ذکر است در این جلسه نتیجه گیری شد که به دلیل نزدیکی"اکسپو" به استان فارس این زمینه فراهم شود تا با کشورهایی مثل دبی، امارات و دیگر کشورها ارتباط خوبی برقرار و تولیدات ایران به صورت چندرسانه ای و مکتوب به نمایش گذاشته شود.

از جمله نتایج این جلسه شناسایی خوشه های صادراتی و شرکت های توانمند،استفاده از ظرفیت ها خصوصا در زمینه خدمات فنی و مهندسی،کیفی سازی عرقیات گل و گیاه، افزایش اختیارات شبکه بانکی در ارزیابی عملکرد کارخانجات و تجهیزات مخابراتی برق و الکترونیک استان فارس بود.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
597 کلیک ها  شنبه, 18 ارديبهشت 1400 21:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا