شناسایی ۷۹۵ واحد راکد در فارس/ارجاع ۱۲۵۰۰ پرونده تخلف به تعزیرات

رئیس سازمان صمت فارس از شناسایی ۷۹۵ صنایع راکد در این استان خبر داد و گفت: برنامه برای بازگشت این صنایع به چرخه تولید در دستور کار است.

 
به گزارش راستین آنلاین حمیدرضا ایزدی دوشنبه ۲۲ فروردین در یک کنفرانس خبری که در راستای سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو به میزبانی استانداری فارس برگزار شد، به ارائه گزارشی از سازمان متبوع طی سال‌های اخیر پرداخت و گفت: ۷۱ شهرک صنعتی به مساحت حدود ۷ هزار و ۴۶ هکتار و ۶ منطقه ویژه اقتصادی فعال در فارس وجود دارد. 
 
رئیس سازمان صمت فارس همچنین با اشاره به صدور ۴هزار و ۹۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی با ۸۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان، عنوان کرد: ۱۰۲ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند و فضای فارس را به یک فضای صنعتی تبدیل کرده‌اند. 
 
ایزدی با بیان اینکه هدفگذاری انجام شده که فضای اقتصاد بر اساس کشاورزی استان را به سمت فضای صنعتی ببریم، گفت: ۴ هزار و ۱۹۷ جواز صنعتی صادر شده که ۹۲ هزار و ۸۰۰ نفر پیش‌بینی اشتغال در این جوازها است. 
 
او با اشاره به گستردگی بخش معادن و ظرفیت این عرصه در استان فارس هم گفت: تعداد ۶۸۷ پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که ۵۳۵ واحد فعال و ۱۵۲ واحد غیر فعال است همچنین ۴۱۶ هزار و ۲۹۷ نفر اشتغال در بخش اصناف ایجاد شده که بزرگترین بخش اشتغال محسوب می‌شود. 
 
رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه یکهزار و ۱۰۴ کارت بازرگانی صادر شده و۳۳۵ بنگاه صادراتی در استان وجود دارد، افزود: سال گذشته ۱۵۸ واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید بازگشته که هدف وزارت صمت ۱۲۰ مورد بود که تحقق ما ۱۵۸ واحد بود و علاوه بر آن ۲۲ واحد معدنی نیز به چرخه تولید برگردانیم. 
 
ایزدی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در بحث نظارت بر بازار گفت: از مردادماه موارد مربوط به مواد غذایی محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی از بخش تولید تا نظارت و توزیع بر عهده جهاد کشاورزی قرار گرفته است و افزایش قیمت نان و مرغ و غیره دیگر به جهاد مربوط می‌شود. 
 
او با بیان اینکه ۳۵ هزار نفر نیز از صمت به جهاد کشاورزی منتقل شدند تا برای انجام این کار همکاری کنند، عنوان کرد: حوزه نظارتی گسترده است اما کمبود نیرو وجود دارد با این حال نظارت باید سیستمی و بیشتر شود. 
 
رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه ۱۱۴ هزار و ۸۸۸ بازرسی در سال گذشته انجام شده که همه آنها ثبت سامانه شده است، افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرونده به تعزیرات ارسال شده که ۷۷۶ میلیارد تومان ارزش این پرونده‌ها است و گرانفروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه همچنین احتکار عمده تخلفات بوده است. 
 
ایزدی با بیان اینکه از بسیج اصناف برای بحث نظارت استفاده شده است، گفت: ۷۲ تیم بازرسی در سطح استان به صورت ویژه ساماندهی شدند و از اسفندماه کار خود را شروع کرده و شیراز را به ۱۶ منطقه تقسیم شده است اما بایستی مردم هم کمک کنند. 
 
شناسایی ۷۹۵ واحد راکد در فارس 
 
او در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص صنایع راکد استان هم گفت: ۷۹۵ واحد راکد شناسایی شده که برنامه برای بازگشت به چرخه آنها وجود دارد.
 
رئیس سازمان صمت فارس تصریح کرد: ما نماینده و وکیل بنگاه‌های اقتصادی هستیم، کار ما این است که مشکلات حوزه‌های مختلف شناسایی و مشکلات را حل کنیم. 
 
ایزدی همچنین اعلام کرد که ۱۰۱ جلسه کارگروه رفع موانع تولید در فارس برگزار شده و مسائل ۷۱۰ بنگاه اقتصادی بررسی شده است.
 
او افزود: ۱۷ درصد از مصوبات در دست اقدام و ۷۵ درصد از مصوبات انجام شده است. 
 
رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه مصوبات به صورت آنلاین و برخط قرار داده شده است و می‌تواند پایلوت در سطح کشور باشد، گفت: بیشترین مشکل بنگاه‌های اقتصادی بانک‌ها هستند و ۴۳ درصد موضوعات مطرح شده در کارگروه رفع موانع تولید مربوط به بانک‌هاست. 
 
ایزدی همچنین در پاسخ به رسانه‌ها برای عدم ارتباط با خبرنگاران گفت: در اسرع وقت در سازمان جلسه‌ای برگزار کرده و به صورت دوره‌ای بازدید از صنایع و معادن و حوزه تجارت با حضور خبرنگاران برگزار خواهیم کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
228 کلیک ها  سه شنبه, 23 فروردين 1401 09:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا