افتتاح خط تولید آهک کلسینه در کوار

افتتاح خط تولید آهک کلسینه در کوار
   
افتتاح خط تولید آهک کلسینه در کوار |||| ||||

طی مراسمی، خط تولید آهک کلسینه در مجتمع فولاد پاسارگاد شهرستان کوار، با حضور مسئولان ملی و استانی، افتتاح شد.

 
به گزارش راستین آنلاین صبح چهارشنبه ۱۳ بهمن، همزمان با دومین روز از دهه فجر، پروژه خط تولید آهک کلسینه مجتمع فولاد پاسارگاد شهرستان کوار در استان فارس، با حضور رئیس سازمان گسترش و نوسازی معادن، استاندار، رئیس سازمان صمت و مسئولان فارس و نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه، افتتاح شد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در مراسم افتتاح خط تولید آهک کلسینه، گفت: در راستای تکمیل زنجیره تولید در مجموعه ذوب آهن در حال حاضر محصولات فولاد از جمله شمش، آهن اسفنجی، گندله و ... تولید می‌شود، امروز هم شاهد افتتاح طرح آهک کلسینه با محصولات جدیدی نظیر طرح‌های آهک هیدراته، آهک پخته، دولومیت کلسینه با ظرفیت هزار تن هستیم.
 
حمیدرضا ایزدی سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح را ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد که براساس برآورد انجام شده با افتتاح این خط، برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
 
ایزدی یکی از اهداف اصلی این مجموعه استراتژیک را تامین نیاز صنایع پایین دستی دانست و در این باره گفت: مجتمع صنعتی ذوب‌آهن کوار به عنوان صنایع پیشران نقش مهمی در توسعه استان و همچنین تقویت واحدهای کوچک و متوسط دارد.
 
رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه معدن مورد نیاز در بالادست مجتمع قرار دارد و مواد اولیه با استفاده از تسمه نقاله به مجتمع منتقل می‌شود، گفت: مجتمع فولاد کوار، زمینه اشتغال ۲۲۰۰ نفر را به شکل مستقیم و ۲۷۰۰ نفر را به شکل غیرمستقیم فراهم کرده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
754 کلیک ها 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا