فارس پیشرو در اجرای طرح هادی /ایجاد گشایش های قانونی برای توسعه و محرومیت زدایی

فارس پیشرو در اجرای طرح هادی /ایجاد گشایش های قانونی برای توسعه و محرومیت زدایی
   
فارس پیشرو در اجرای طرح هادی /ایجاد گشایش های قانونی برای توسعه و محرومیت زدایی |||| ||||

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس در دیدار با نماینده شهرستان های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تعامل و هم اندیشی مسوولان و نمایندگان مجلس تاکید کرد و گفت: ایجاد گشایش های قانونی در تامین منابع راهگشای توسعه و محرومیت زدایی است.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن فارس ، عطا الله زمانی در این نشست که با حضور معاون عمران روستایی و مدیران بنیاد مسکن شهرستان های سپیدان و بیضا و فرماندار بیضا برگزارشد ،افزایش محدوده چند روستا و همچنین وضعیت پروژه های عمرانی و برنامه سال 1400 را مورد بررسی قرار داد و افزود: افزایش محدوده روستاها با اجرای طرح های بازنگری امکان پذیر است و بنیاد مسکن در سالی که گذشته بسیاری از این طرح ها را در دست اجرا داشته و شهرستان های سپیدان و بیضا نیز از خدمات آن بهره مند شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان طرح هادی روستایی دارند گفت: یک هزار و ۱۰۰ طرح هادی نیازمند تامین اعتبار و بازنگری هستند که تامین اعتبار این طرح‌ها با پیگیری و همراهی نمایندگان مجلس میسر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد : استان فارس از جمله استان های پیشرو در اجرای طرح های هادی و بازنگری طرح ها است و شاخص فعالیت های عمرانی در این حوزه دراستان فارس فراتر از متوسط کشوری برآورد شده است.

 زمانی در ادامه به موضوع واگذاری زمین در روستاها برای ایجاد انگیزه سکونت نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن در برخی از روستاها زمین واگذار می کند ، افرادی که در این موارد متقاضی هستند می توانند با اخذ زمین مناسب و اقدام به ساخت و ساز زمینه افزایش جمعیت را هم فراهم کنند ، در این زمینه از حساب ۱۰۰ امام )ره) هم برای ساخت سرپناه کمک می شود ، کمک های هشت میلیون تومانی هم می شود تا سرپناه نیازمندان در روستاها با سرعت ساخته شود ، خیرین هم دراین زمینه کمک می کنند تا ساخت سرپناه شتاب گیرد.

 مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین با بیان اینکه در سالی که گذشته 111 طرح هادی در مناطق روستایی این استان مورد بازنگری قرار گرفت اظهار داشت : بازنگری در طرح های هادی فرصتی برا روی مسوولان برای تداوم توسعه ، کارآفرینی ، حمایت از اشتغال و رفع محرومیت ها ایجاد کرده است.

زمانی با بیان اینکه در سال گذشته 335 طرح هادی نیز در مناطق روستایی فارس اجرا شده است افزود: اجرای طرح هادی زمینه ای برای بروز استعدادهای توسعه روستایی است و نقشه راه توسعه را در مناطق روستایی ترسیم می کند زیرا همه اقدامات توسعه ای در این مناطق می بایست در قالب طرح هادی اجرایی شود.

به گفته وی ، بنیاد مسکن تا کنون در یک هزار و 264 روستای بالای 20 خانوار استان فارس طرح هادی اجرا کرده و 54 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان از اجرای طرح هادی بهره مند شده است.

 زمانی اعتبار مصوب سال گذشته تهیه ، بازنگری و اجرای طرح های هادی در استان فارس را یک هزار و 51 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این اعتبار مصوب 480 میلیارد ریال تخصیص یافت و به رغم محدودیت منابع اعتباری گام های موثری در زمینه توسعه روستایی در استان فارس برداشته شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: از دیگر اقدامات بنیاد مسکن برای توسعه روستایی بهره گیری از اعتبارات قیر برای توسعه معابر روستایی است ، در سال گذشته 430 میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است ، از سال 94 تا کنون با سهم قیر 7.2 درصد قیر کشور 12درصد سطوح آسفالت و توسعه معابر کشور دراستان فارس انجام شده است ، بخش قابل توجهی از این فعالیت های در شهرستان های سیپدان و بیضا بوده است.

محسن علیزاده نماینده شهرستان های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی نیز دراین نشست بر لزوم تداوم توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان های سپیدان و بیضا تاکید کرد و با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در این عرصه اظهار داشت : در سال پشتیبانی تولید امیدواریم توجه بیشتری به توسعه و محرومیت زدایی در مناطق روستایی صورت گیرد.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
254 کلیک ها  شنبه, 11 ارديبهشت 1400 13:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا