پايان عملیات كاشت غلات در  ني‌ريز 

مدير جهاد كشاورزي ني ريز از پايان عملیات كاشت غلات در سطح هزار و 423 هكتار مزارع اين شهرستان خبر داد.

 به گزارش راستین آنلاین  عليرضا بصيري گفت: كاشت غلات در نی ریز از 25 شهريور ماه با محصول کلزا آغاز شد و در پانزدهم دیماه با محصول جو پایان یافت.

او با اشاره به توزیع بذور گواهی شده در بین کشاورزان به میزان 200کیلوگرم کلزا و 35تن گندم، افزود: در سال زراعي جاري 30 هكتار كلزا رقم نپتون، 553 هكتار گندم با ارقام پيشتاز، چمران دو ، سيروان، نارين و 840 هكتار جو آبی و دیم با ارقام ريحان، نصرت و ... در شهرستان كشت شد. 

به گفته وی؛ امسال با همكاري اداره فناوري هاي مكانيزه کشاورزی فارس، يك دستگاه كارنده ريزدانه كار به شهرستان حمل و عملیات کاشت 30هكتار كلزا و 20 هكتار گندم به صورت مكانيزه انجام شد.

بصیری تصریح کرد: با توجه به اهميت كشت مكانيزه در كاهش هزينه ها، وقت و منابع و همچنين بالا بردن بازدهي توليد، غالب كشاورزان شهرستان تشويق به كشت مكانيزه شدند كه با همت يكي از بهره بردارن، يك دستگاه كارنده خريداری و كاشت مكانيزه در شهرستان رونق گرفت که اميد است در سال هاي آينده شاهد توسعه كشت مكانيزه و افزايش عملكرد بهره برداران در نی ریز باشیم.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
344 کلیک ها  سه شنبه, 16 دی 1399 10:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا