جوجه ریزی در واحدهای مرغداری کوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از افزایش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری شهرستان کوار خبر داد. 

 
به گزارش راستین آنلاین عبدالرسول جوکاربا بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه ریزی در واحدهای پرورشی شروع می‌شود و تا عرضه در بازارهای مصرف ادامه دارد، افزود: در این نظارت‌ها بر اساس شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، عواملی که باعث بروز مخاطرات بهداشتی می‌شوند، مورد بررسی قرار  و با انجام اقدامات بهداشتی و تکمیلی در راستای برقراری و ایجاد بهداشت عمومی و امنیت غذایی، بهینه‌سازی صورت می‌پذیرد.
 
او در ادامه بیان کرد: تعداد 5 مرغداری به ظرفیت 14هزار قطعه در این شهرستان اقدام به جوجه ریزی کرده وپیش بینی می شود که از این تعداد میزان 336 تن گوشت مرغ روانه بازار شود. 
 
وی در ادامه عنوان کرد: رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران که مبتنی بر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی است سبب ممانعت از بروز بیماری‌های فراگیر و با مرگ‌ومیر بالا در سطح مرغداری‌ها و شیوع بیماری‌ها شده است و زمینه را برای ارتقای سطح تولید، تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.
 
جوکاردر پایان از مرغداران شهرستان درخواست کرد که با شرکت در دوره‌های آموزشی و ترویجی که توسط دامپزشکی و جهاد کشاورزی برگزار می‌شوند، سطح آگاهی خود را نسبت به مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای و رعایت دستورالعمل‌های دامپزشکی بالا برده و علاوه بر اطمینان از فعالیت اقتصادی خود، در تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی و با کیفیت برای مصرف عموم مردم سهیم باشند. 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
249 کلیک ها  شنبه, 08 آذر 1399 11:53
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا