دلال باید از فرآیند بازار حذف شود

دلال باید از فرآیند بازار حذف شود
   
دلال باید از فرآیند بازار حذف شود |||| ||||

  رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز بر حذف واسطه‌ها در راستای ارائه قیمت‌های حداقلی در بازارچه‌های در این کلانشهر تاکید کرد.

به گزارش راستین آنلاین مسعود زارعی سه‌شنبه ۳۱ خرداد در حاشیه بازدید از بازارچه‌های در اختیار شهرداری شیراز، به خبرنگاران گفت: باتوجه به ساماندهی بازارچه‌های سطح‌ شهر و تنوع بازارچه ها به شکل موضوعی، این ضرورت وجود داشت تا پیش از ارائه طرح مجدد در کمیسیون خدمات شهری بازدیدی میدانی از انواع بازارچه‌های در سطح شهر که به صورت روزانه فعالیت دارند، انجام شود. 

او اظهار کرد: با توجه به طرح مصوب شده در خصوص فعالیت این بازارچه‌های ۲۲ گانه مقرر شده که محصولات گواهی شده مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی و با نظارت و همکاری جهاد کشاورزی با قیمت و کیفیت مناسب ارائه شود. 

زارعی بیان کرد : در این خصوص نیاز است تا حذف واسطه‌ها در راستای ارائه قیمت‌های حداقلی انجام شود و متأسفانه این اقدام با توجه به شروع فعالیت یکساله این بازارچه ها از سال گذشته تاکنون محقق نشده است. لذا باتوجه به اینکه اصلاحیه‌ها در غالب یک لایحه از سوی شهرداری ارجاع می‌شود، نیاز است تا بررسی‌هایی در این زمینه انجام شود. 

او خاطرنشان کرد: در بازارچه‌های مشارکتی که شهرداری فضا را به صورت مزایده‌ای در اختیار بخش خصوصی قرار داده است، در بررسی از این بازارچه‌ها شاهد بودیم که بخش خصوصی اختیار تام دارد و نسبت به وظایف خود آگاه است و از یک انسجام و کیفیت قابل قبولی برخوردار است. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: از سوی دیگر اگر مقرر باشد شهرداری یک مطالبه گری داشته باشد باید در تعدیل قیمت‌ها از این ظرفیت استفاده کند که در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری این موضوع با حضور نمایندگان بررسی و رسیدگی به بازارچه ها و تعیین تکلیف آنها انجام می‌شود. 

زارعی اضافه کرد: در بررسی انجام شده از  بخش خصوصی و رقبای مربوط به این بازارچه‌ها مقرر شد تا این مجموع تنوع بازاری روزانه را بویژه در موضوع میوه و تره بار داشته باشد و بلافاصله بعد از تصویب لایحه شهرداری در راستای ساماندهی بتوانیم این موضوع را در کمیسیون به شکل جدی تعیین تکلیف کنیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
240 کلیک ها  سه شنبه, 31 خرداد 1401 16:35
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا