خانه های نقلی طرفدار زیاد دارند !

خانه های نقلی طرفدار زیاد دارند !
   
خانه های نقلی طرفدار زیاد دارند ! |||| ||||

 خانه های نقلی و یا متراژ پایین در یکی دوسال گذشته همزمان با تغییر قیمت در بازار مسکن این روزها به گفته بسیاری از مشاوران املاک کشور خواهان بسیار زیادی برای خرید پیدا کرده است. 

راستین آنلاین منبع خبر فوری :این روز‌ها بازار مسکن با نزدیک شدن به انتهای سال بسیاری از خریداران مسکن  به سمت بازار خرید می‌روند چرا که تصور بسیاری از متقاضیان از آینده بازار مسکن بعد از عید نگران هستند و ترجیح می‌دهند که پیش از شروع سال اقدام به خرید ملک کنند.

براساس این گزارش این در حالی است که  طبق آمار‌های مرکز آمار حداقل میانگین قیمت خرید مسکن در حال به متری ۵۴ میلیون تومان رسیده است، بنابراین خرید حتی یک واحد نقلی ۳۰ متری در یک منطقه جنوب یا متوسط تهران نیاز به ۸۰۰ تا یک میلیارد تومان سرمایه دارد.

 

خانه کمتر از یک میلیارد تومان در بازار مسکن نایاب است

براساس این گزارش به گفته بسیاری از مشاوران املاک در تهران با توجه به رشد قیمت ملک در کشور بسیاری از خریداران مسکن که  تمایل به خرید ملک دارند و سرمایه اندکی هم از طریق تسهیلات خرید مسکن به دست آورده اند به دنبال ملک‌های نقلی هستند چرا که در حال حاضر با سرمایه کمتر از یک میلیارد تومان امکان خرید مسکن در تهران حتی مناطق جنوبی تهران هم وجود ندارد و افراد هم که سرمایه‌ای بیش از این میزان را ندارند بنابراین برای از بین نرفتن سرمایه‌های خود به دنبال واحد‌های نقلی هستند.

در همین رابطه قیومی یکی از مشاوران املاک در منطقه جنوب تهران گفت: در حال حاضر بازار مسکن واحد‌های نقلی در تهران بسیار داغ شده و حتی در برخی از محله‌ها هم شاهد آن هستیم که متقاضایان و طرفداران واحد‌های نقلی از واحد‌های با متراژ‌های بیش از ۱۰۰ متر بسیار بیشتر است و همین خود باعث شده که ارزش ملک بیشتر شود.

او می‌گوید: بسیاری از متقاضایان خرید ملک در حال حاضر مصرف کننده واقعی نیستند و در برخی از موارد شاهد آن هستیم که متقاضیان به دنبال سرمایه گذاری هستند که بتوانند در آینده از همین طریق اقدام به خرید یک ملک با متراژ بالاتر باشند.

 

این مشاور املاک افزود: در برخی از موارد شاهد آن هستیم که یک فردی دارای ۳ فرزند است و به دنبال خرید یک ملک ۳۰ تا ۴۰ متری است و زمانی که از فرد سوال می‌شود برای سکونت لازم  داری در اکثر موارد اعلام می کنند که نه برای سرمایه گذاری خرید می‌کنیم تا یکی دوسال دیگر بتوانیم با پس انداز بیشتر و فروش ملک یک واحد ۵۰ متری برای سکونت بخریم.

واحد ۳۶ متری که بیش از یک میلیارد تومان قیمت گذاری شده است

براساس این گزارش بررسی‌های میدانی هم حاکی از آن است که  یک واحد ۳۶ متری در منطقه نظام الملک یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده، همچنین یک واحد ۴۷ متری در منطقه استاد معین سه میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده و یک واحد ۴۱ متری در منطقه جیحون ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

براساس این گزارش همچنین بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که میزان واحد‌های نقلی و در متراژ‌های بین ۴۰ تا ۶۰ متری در منطقه جیحون و سلسبیل در مقایسه با سایر مناطق بیشتر است و همین امر باعث شده که میزان خرید و فروش و معامله این واحد‌ها در این مناطق بسیار بیشتر شود.

براساس این گزارش حسینی یکی از متقاضیان خرید ملک به باشگاه خبرنگاران گفت: در یک ماه گذشته که به دنبال خرید ملک با متراژ کوچک بودم  بسیاری از مناطق را بررسی کردم اما بیشترین تعداد واحد‌های کوچک متراژ با قیمت‌ها تقریبا مناسب را در منطقه سلسبیل و جیحون پیدا کرده ام.

 

 قیمت‌ها در بازار مسکن تا پایان سال تغیری نمی‌کند

گفتنی است اوتادی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک هم گفت: در حال حاضر روند بازار مسکن تا پایان سال تغییری نخواهد کرد، اما به نظر می‌رسد که با برابر با  نرخ تورم و به طور معمول هم بازار مسکن بعد از سال با تغیراتی ممکن است روبرو شود که همین امر باعث می‌شود که تعداد متقاضیان در بازار مسکن پیش از عید بیشتر از سال جدید باشد.

 

او می‌گوید: دولت باید برنامه تولیدی مسکن و حمایت از سازندگان و بخش خصوصی را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد تا تغییراتی که در بازار مسکن ایجاد می‌شود بیشتر نباشد که زمینه ساز ایجاد مشکل برای  خریداران شود.

براساس این گزارش با توجه به آنکه یکی از اولویت‌های دولت در حال حاضر ساخت مسکن به صورت ویلایی و یک طبقه است، اما در حال حاضر در بازار مسکن شاهد آن هستیم که بسیاری از متقاضیان این بازار به دنبال واحد‌های کوچک متراژ هستند که همین امر باعث شده که این بازار در بین مشاوران املاک تبدیل به خوش فروش‌ترین موارد مسکن به شمار آید.

انتهای پیام /  108
367 کلیک ها  یکشنبه, 30 بهمن 1401 09:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا