اعتبار میلیاردی برای تالار مرکزی شیراز در سفر ریاست جمهوری به فارس

اعتبار میلیاردی برای تالار مرکزی شیراز در سفر ریاست جمهوری به فارس
   
اعتبار میلیاردی برای تالار مرکزی شیراز در سفر ریاست جمهوری به فارس |||| ||||

مدیرکل بازرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تالار مرکزی شیراز هم گفت: این پروژه در سفر قبل 200 میلیارد تومان اعتبار گرفته بود و مقرر شده است که در مجموع 500 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شود و پروژه تا قبل از پایان دولت سیزدهم به…

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:اصغر امیر نیا، در جمع خبرنگاران گفت: سیاست دولت مردمی که ارتباط چهره به چهره با مردم داشته باشد و قرار است تا قبل از پایان دولت، ریاست جمهوری 2 بار از هر استان بازدید داشته باشد و تیم دولت از نزدیک با مشکلات مردم بیشتر آشنا شوند و در رفع آن بکوشند.


مدیرکل بازرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بنا بر شنیدن صحبت های مردم است و نمایندگان دستگاه های اجرایی مختلف در هر دستگاه حضور یافته تا در حوزه مسئولیت و ماموریت شان علاوه بر شنیدن صحبت های مردم بتوانند در جایی که کم کاری شکل گرفته، تا جایی که ستاد می تواند آن چه که شرح وظیفه است و خدمت رسانی که باید به مردم داشته باشد، را منعکس کند و ظرف مدت یکماه بایستی افرادی که تقاضا برای واحد ارسال شده، پاسخ دهند و از سوی دیگر در سامانه ۱۱۱ «سامد» هم مردم می توانند شکایات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه 40 فقره پاسخگویی در روز اول در میز خدمت فارس شکل گرفت که موارد و درخواست های مطرح شده در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و فعالیت های آنها، تکمیل مساجد و حسینیه ها و جبران کمبود اعتبارات بود، اضافه کرد: اعلام شکایت بسیار کم بود و می‌توان گفت حتی پنج درصد هم شکایت نداشتیم و بیشتر درخواست ها مطرح بود که تبدیل وضعیت، موضوعات مالی و پرسنلی بود.

 

امیرنیا اضافه کرد: در این جلسات تلاش می شود برخی از مشکلاتی که از سوی مراجعه کنندگان بیان می شود و ممکن است رفع آنها در حد توان ما نباشد در اقناع آن کمک کنیم و همچنین در جایی که فساد زایی وجود دارد بتوانیم جلوگیری کنیم و در جلساتی که با عنوان صدای مردم با مدیران مربوطه خواهیم داشت مجددا موضوعات بررسی می شود.

 

وی با یادآوری این مطلب که در حال حاضر 2 موضوع در حوزه اوقاف و امور خیریه در 2 شهرستان جویم و سرچهان در حال پیگیری و برطرف شدن است، اضافه کرد: برخی اوقات ما در این دست جلسات متوجه می شویم که برخی اجازه ها را باید مدیر استانی اعمال کند که در آن صورت آن را تفویض می کنیم و این مورد در مسئله اداره اوقاف هم شکل گرفت که با همکاری معاون سازمان اوقاف، مسئله مربوطه به مدیر کل تفویض شد.

 

امیرنیا اضافه کرد: بیشترین مراجعین را بعد از حضور ریاست جمهوری خواهیم داشت و پس از آن دیدار و گفت و گوی اهالی فرهنگ و هنر با ایشان و شنیدن نقطه نظرات آنها در جهت رفع مشکلات است.

 

مدیر کل بازرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خصوص کتابخانه مرکزی شیراز هم گفت: طی مذاکرات صورت گرفت ۱۰۰ میلیارد تومان به این مکان تخصیص اعتبار صورت گرفته است، رویکرد رئیس جمهوری مبنی بر عدم کلنگ زنی پروژه جدید است و پروژه های که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به اتمام برسد، اما این پروژه به خاطر اهمیت آن مورد توجه قرار گرفت و ۳۰۰ میلیارد تومان کل اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل کتابخانه مرکزی شیراز است.

وی در مورد تالار مرکزی شیراز هم گفت: این پروژه در سفر قبل 200 میلیارد تومان اعتبار گرفته بود و مقرر شده است در این سفر 300 میلیارد تومان اعتبار به آن اضافه و در مجموع 500 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شود و پروژه تا قبل از پایان دولت سیزدهم به مردم شیراز و فارس هدیه شود.

انتهای پیام /  108
784 کلیک ها  پنج شنبه, 20 مهر 1402 15:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا