تالار مرکزی شیراز با حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اتمام اسکلت فلزی

  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خصوص مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری به این استان، اعلام داشت: تالار مرکزی شیراز با حدود سی درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اتمام اسکلت فلزی فاز اول پروژه قراردارد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :حمیدرضا قانعی با اعلام اینکه از دیگر مصوبات فرهنگی سفر ریاست جمهوری تکمیل مجتمع فرهنگی شهرستان خنج بود که در اسفند ماه امسال با همکاری فرمانداری و شهرداری شهرستان خنج مشکل زمین مجتمع هم برطرف شد و مجتمع فرهنگی این شهرستان تکمیل، تجهیز و در حال بهره برداری می باشد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد:تکمیل پروژه تالار مرکزی شیراز به عنوان مهم ترین خواسته حوزه فرهنگ و هنر استان در سفر دوم ریاست جمهوری به استان فارس مطرح می باشد و امید است با تامین اعتبار و همت پیمانکار تا پایان دولت سیزدهم به مرحله بهره برداری برسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس در خصوص مشخصات فنی و نحوه تخصیص اعتبار این پروژه طی سال گذشته اعلام کرد:تالار مرکزی شیراز با زیربنای 14400 مترمربع در زمینی به مساحت 17800 مترمربع در سال 1392 آغاز و کلنگ زنی شده است؛ این پروژه از ویژگی های منحصربه فردی در طراحی مجتمع های فرهنگی برخوردار است به گونه ای که یک سالن 700 نفره قاب صحنه ای و تخصصی ویژه تئاتر با سن متحرک، یک پلاتوی حرفه ای و محیط تمرینی ویژه گروه های نمایشی در آن جانمایی شده است. بخش های ویژه آموزشی، اداری، رستوران و کافی شاپ، مهمانسرا،گالری، سالن تخصصی 900 نفره اجرای موسیقی از دیگر امکاناتی است که در پروژه تالار مرکزی شیراز دیده شده است.

قانعی اشاره کرد که در سفر اول ریاست جمهوری مبلغ 200 میلیارد تومان طی سه سال به این پروژه اختصاص یافت و تا کنون در دو مرحله 48.5 میلیارد تومان تخصیص یافته و اسکلت فلزی مرحله اول این پروژه رو به اتمام است. لازم به ذکر است که طی سالیان گذشته توجه جدی در خصوص تخصیص اعتبار به این پروژه وجود نداشت و از ابتدای دولت سیزدهم و با پیگیری های وزارت ارشاد ساخت زیرساخت های فرهنگی با جدیت و توجه بیشتری پیگیری می شود و امیدواریم که خبر خوش افتتاح این زیرساخت مهم فرهنگی را در همین دولت اعلام کنیم. بازدید و سرکشی مکرر و ماهیانه مهندس برکت مدیر دفتر طرح های عمرانی وزارت ارشاد از این پروژه امیدها را در خصوص توجه جدی دولت در سفر دوم و تخصیص اعتبار تکمیلی پروژه زنده کرده است. اهتمام نمایندگان مجلس و همراهی استاندار انشاالله چرخ های ساخت این پروژه را بصورت جدی تر به چرخش در خواهد آورد.

مجتمع فرهنگی خنج تکمیل و تحویل شد

این مدیر فرهنگی استان در باره مجتمع فرهنگی خنج نیز بیان داشت: از سال 1386 توسط اداره راه و شهرسازی استان فارس با زیربنای 1700 مترمربع آغاز و در سال 1390 جهت تکمیل، تحویل اداره راه و شهرسازی لارستان شد که پس از 15 سال، در سال گذشته با تامین اعتبار به مبلغ یک میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به استان فارس، تکمیل و تحویل این اداره کل شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن اعلام اینکه، زمین این ساختمان نیز با حمایت استانداری فارس و همکاری شهرداری و خیرین محلی، به نام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، واگذار گردیده است، گفت: ساختمان فوق، شامل سالن آمفی تئاتر چند منظوره با ظرفیت 280 صندلی، نگارخانه، کلاس های آموزشی و فضای اداری است و به زودی با استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر انجمن های فرهنگی و هنری، بهره برداری از آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام /  108
361 کلیک ها  پنج شنبه, 11 خرداد 1402 07:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا