راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در بافت تاریخی شیراز

راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در بافت تاریخی شیراز
   
راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در بافت تاریخی شیراز |||| ||||

گذر فرهنگ و هنر در بافت تاریخی محله سنگ سیاه شیراز با همکاری شهرداری راه اندازی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در بافت تاریخی محله سنگ سیاه شیراز با همکاری اهالی فرهنگ، ادب و هنر این کلان‌شهر و شهرداری خبر داد.

 
امیدبخش با بیان اینکه گذر یاد شده به خیابان، میدان و بازاری گفته می‌شود که در آن مجموعه‌هایی از کسب و کار‌های فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند، گفت: فضای بیرونی آن پیاده‌راهی برای عرضه هنر خیابانی، هنر‌های آیینی و دینی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و محل تردد و گذران اوقات فراغت مردم و شهروندان محسوب می‎شود.
 
امیدبخش افزود: گذر فرهنگ و هنر به عنوان یکی از طرح هایی است که برای حمایت از کسب و کار‌های فرهنگی هنری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال شکل گرفتن است و استان فارس هم در این مسیر، مراحل نهایی گشایش این فعالیت مؤثر را پیش‌رو دارد.
 
او افزود: راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر با حمایت شهرداری در حال شکل گیری و انجام مراحل نهایی است و شهر‌هایی که پیشینه تاریخی، فرهنگی و شاخص‌های مورد توجهی دارند در یکی از محله‌های تاریخی شهر، گذر یاد شده شکل می‎گیرد تا محفلی برای رونق، گسترش، ارائه و تولید آثار اهالی فرهنگ، ادب و هنر باشد که در این مسیر تلاش شده هر چه سریع‎تر طرح مورد اشاره عملیاتی شود و تبدیل به محلی برای رفت و آمد اهالی فرهنگ و هنر شود.
 
امیدبخش اضافه کرد: بر اساس جلسات و بازدید‌های مختلف که به صورت میدانی از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد شکل گرفت، محله سنگ سیاه به عنوان گذر «فرهنگ و هنر» نامگذاری شد که در این مکان تاریخی کارگاه‌های زیادی در گستره فعالیت‌های فرهنگی هنری و صنایع دستی فعال هستند.
 
معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس گفت: برای حمایت مؤسسه توسعه کمک به فرهنگ و هنر که از مؤسسات تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، پرونده‌های ۲۳ نفر واجدین شرایط و فعالان این عرصه ارسال شده و چندین نفر شرایط لازم اخذ تسهیلات کم بهره برای راه ‎اندازی کسب و کار‌های فرهنگی هنری را کسب کردند که به زودی مبالغ لازم به آن‌ها پرداخت خواهد شد.
 
او با بیان اینکه شهرداری شیراز تفاهم‌نامه‌ای را سال گذشته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس منعقد کرده است و تعمیراتی را برای فراهم آوردن زیرساخت‎ها انجام داده و بخش اعظمی از تعهدات را انجام دادند، گفت: گذر «فرهنگ و هنر» با هدف حمایت از هنر‌ها و دستیابی به اقتصاد فرهنگی پویا، پایدار و آرمانی بنیان خواهد شد.
 
امیدبخش اظهار کرد: این امکان در برخی از مراکز استان‎ها و شیراز راه‌اندازی شده تا با هماهنگی و تمرکز بر منابع و تخصیص کافی جهت دستیابی و بهبودِ بخشِ فرهنگی و اقتصادی با هم‌افزایی و مشارکت، به کانون اقتصادی خلاق، پویا و الهام‌بخش و متعلق به همه شهروندان ایجاد شود تا دسترسی عمومی و اقتصاد فرهنگی سالم را با نشاط جمعی پیوند زند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
335 کلیک ها  جمعه, 06 اسفند 1400 10:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا