دومین "جایزه کتاب سال فارس" در ایستگاه پایانی

دومین "جایزه کتاب سال فارس" در ایستگاه پایانی
   
دومین "جایزه کتاب سال فارس" در ایستگاه پایانی |||| ||||

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به پایان مهلت ارسال آثار به دومین دوره "جایزه کتاب سال فارس"، از برگزاری آئین پایانی این رویداد در اولین روزهای بهمن، خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین مهدی امیدبخش که دوشنبه ۲۷ دی در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، خاطرنشان کرد که آیین پایانی رویداد "دومین جایزه کتاب سال فارس" یکشنبه سوم بهمن ماه ساعت ۱۵ در سالن سبز مجموعه فرهنگی هنری حافظ و با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار می‌شود.
امیدبخش اضافه کرد: دبیرخانه دومین دوره "جایزه کتاب سال فارس" طی مهلت تعیین شده زمانی، ۱۲۴ اثر از نویسندگان، پژوهشگران، شاعران و ناشران، دریافت کرد و از پذیرفتن کتب کمک درسی و آثاری در حوزه اقتصاد و مدیریت، عذرخواست.
 
این مقام فرهنگی خاطرنشان کرد: در این دوره، آثار در هفت گروه اصلی شامل پژوهش، داستان، شعر، کودک و نوجوان، مذهب، تاریخ و جغرافیا و پژوهش در فارس شناسی را به دبیرخانه دومین دوره جایزه کتاب سال فارس ارسال کرده‌اند.
 
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه در این دوره، ۶ برگزیده اصلی مشخص شده و از آنان قدردانی و تجلیل می‌شود، گفت: این دوره ۹ اثر نیز به عنوان آثار قابل ستایش و قدردانی معرفی خواهد شد.
 
امیدبخش یادآور شد که داوری آثار توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مورد ارزیابی قرار گرفته و از ۱۲ روستایی که طی یک دهه گذشته برگزیده کتاب شدند با حضور دهیاران و مجری طرح همان سال نیز تکریم خواهد شد.
 
او گفت: در مراسم پایانی این رویداد فرهنگی، چند مروج کتاب فارس و دو مجموعه کتابفروشی که در فروش فصلی و عناوین کتاب از برتران کشوری محسوب می‌شوند، مورد قدردانی قرار گرفته و دست اندرکارانی که زمینه انتخاب شهر "اِوَز" برای چهار دوره به عنوان شهر خلاق کتاب را با تلاشهایشان فراهم کردند، تجلیل خواهد شد.
 
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین گفت: در آئین پایانی این دوره، از ناشرانی که اهتمام جدی در نشر آثار فارس پژوهی و بر اساس ملاک‌های دبیرخانه بهترین شکل مشارکت را در دومین دوره جایزه کتاب سال فارس داشته‌اند، تکریم خواهد شد.
 
امیدبخش افزود: در این دوره، آثاری توسط دبیرخانه پذیرفته شد که از ابتدای سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰، با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده بود.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
296 کلیک ها  دوشنبه, 27 دی 1400 11:34
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا