برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر رضوی غرب فارس

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر رضوی غرب فارس
   
برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر رضوی غرب فارس |||| ||||

آیین پایانی دومین جشنواره استانی شعر رضوی غرب فارس، امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بر بستر مجازی برگزار شد.

به گزارش راستین آنلاین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد یکشنبه ۱۴ شهریور در آیین پایانی دومین جشنواره استانی شعر رضوی منطقه غرب فارس گفت: شعر ولایی و آئینی ارزش معنوی فراوانی دارد؛ زیرا شاعر آئینی با کلام رسا و هنر الهی خویش، پیام دین و شریعت اسلامی و امامان و معصومین(ع) را به مردم می‌رسانند و با خواندن مردم به اطاعت و پیروی از آن‌ها، راه و طریق رستگاری و حیات طیّبه و مدینه فاضله الهی را به آن‌ها می‌شناساند. 

سلیمان شریفی افزود: همواره سروده‌هایی با درون‌مایه، مدح و ثنای اهل‌بیت، گفتمان و ارزش‌های دین مقدس اسلام و کرامات و فضائل این خاندان جلیل‌القدر، مقدس و نماد احسان است. 

او ادامه داد: دبیرخانه دومین جشنواره شعر رضوی، محورهای جشنواره را ابعاد نورانی زندگی حضرت امام رضا (ع)، در وصف و فراق حضرت امام رضا(ع)، سفر تاریخی حضرت امام رضا(ع) از مدینه تا توس، حضرت امام رضا(ع) و جهان اسلام، حضرت امام رضا(ع) و عدالت‌خواهی و اثرگذاری امروزی بارگاه قدسی حضرت امام رضا(ع) و مشهد مقدس در جنبه‌های گوناگون زندگی مردم، دانست.

دبیر دومین جشنواره‌ی شعر رضوی غرب فارس با اشاره به حضور شاعران برجسته در دومین جشنواره شعر رضوی منطقه غرب فارس، همه آثار دریافتی را دارای ارزش معنوی، کیفیت بالا و جایگاه ویژه‌ای برشمرد و یادآور شد: شعر در شکل‌گیری هویت ایرانی اسلامی و ترویج فرهنگ دینی ما جایگاه والایی دارد.

شریفی جشنواره شعر رضوی را رویداد مهم و غنی فرهنگی خواند و حضور پررنگ شعرای منطقه را از رخدادهای دومین دوره جشنواره دانست که به همبستگی آنها می‌انجامد و بیان داشت: فراخوان این جشنواره در تیرماه امسال منتشر شد که پس از پایان مهلت ارسال آثار، یکصد و پنج سروده از ۶۸ شاعر هشت شهرستان منطقه غرب فارس به دبیرخانه رسید.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه دکتر نادر فخرآور و یاسمن جم‌پوری داوری این جشنواره را بر عهده داشتند، گفت: جشنواره‌های شعر همیشه از حساسیت بالایی برخوردار هستند و شرایط ویژه کرونایی امسال هم این سختی را دو چندان کرد؛ هرچند داوران جشنواره با دقت زیاد پس از خوانش چند باره اشعار فرستاده شده، سروده‌ها را بر پایه ویژگی‌های شعری بررسی و ۵ تن را برگزیدند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
333 کلیک ها  یکشنبه, 14 شهریور 1400 14:33
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا