پروازِ طاووس‌های شیرازی در آسمانِ جشنواره‌ی رضوی

پروازِ طاووس‌های شیرازی در آسمانِ جشنواره‌ی رضوی
   
پروازِ طاووس‌های شیرازی در آسمانِ جشنواره‌ی رضوی |||| ||||

فیلم مستند طاووس‌ها پرواز را نمی‌فهمند ساخته ی مشترکِ علی بلندنظر و محمد ناصریراد محصول انجمن سینمای جوانان_دفتر شیراز، به چهاردهمین جشنواره ی ملی فیلم کوتاه رضوی راه یافت.

 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از علی بلندنظر، مراحل تولید این فیلم از خرداد ماه سال گذشته شروع و اوایل امسال پس از طی کردن مراحل فنی تدوین و صداگذاری به پایان رسید.

علی بلندنظر تصریح کرد: در این مستند تلاش کردیم روایتی تجریدی از سیل پنجم فرودین ماه سال ۱۳۹۸ را به نمایش گذاشته و سعی ما بر این بود که این حادثه ی تلخ با ۲۱ نفر کشته، به دست فراموشی سپرده نشود.

محمد ناصریراد دیگر کارگردان این اثر که پیش از این مستند‌های "دروازه حقیقت" و "من میخوام معتاد بشم" را در کارنامه دارد، ضمن بیانِ اینکه: سینما اساسا نوعی تفکر بصری است و فیلم مستند به طور خاص نگرش بصری یا تصویری مبتنی بر شناخت واقعیت است(بازتاب نظریه سینما چشم ژیگا ورتوف)، ادامه داد: این فیلم، نمایشی مستند‌گونه با داستان یا با رویداد دراماتیزه‌ شده، به شیوه بازنماییِ واقعیت و بازسازی، تولید شده است.

این مستند ساز شیرازی افزود:در این مستند طاووس دروازه قرآنِ شیراز لب گشوده و حادثه‌ی سیل شیراز را از جریده ی خود روایت میکند.

مسعود مستشاری که به نقش آفرینی در این مستند داستانی پرداخته است ضمن تقدیر و تشکر از تمامی عوامل افزود: حس اطمینان و آرامشی که از طرف عوامل دریافت میکردم و فضای همدلی موجود در این فیلم موجب هم افزایی و بهبود شرایط انجام کار و حس خوب درون من می شد. خرسندم که در این فیلم نقش و تاثیری هر چند کوتاه داشتم.

 

گفتی‌ است چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با مشارکت سازمان سینمایی، اسفندما ۹۹ در شهر گرگان برگزار خواهد شد.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
433 کلیک ها  جمعه, 01 اسفند 1399 10:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا