استفاده از ظرفیت فرهنگی بسیج در بافت تاریخی فرهنگی شیراز

استفاده از ظرفیت فرهنگی بسیج در بافت تاریخی فرهنگی شیراز
   
استفاده از ظرفیت فرهنگی بسیج در بافت تاریخی فرهنگی شیراز |||| ||||

در نشستی با حضور سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ابوذر سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز، راهکار استفاده از ظرفیت بسیج در بافت تاریخی فرهنگی شیراز بررسی شد.

به گزارش راستین آنلاین جمشید معینی سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی  و گردشگری استان فارس گفت:  شهر شیراز با مجموعه‌ای از بناهای تاریخی و ارزشمند، از اماکن دیدنی بسیاری برخوردار است که گام‌های مناسبی در تغییر کاربری به بوم‌گردی و هتل‌های سنتی در بافت تاریخی فرهنگی و اقداماتی نیز از سوی سایر دستگاه‌ها انجام‌شد که نیازمند همکاری بیشتر همه دستگاه‌ها در بافت تاریخی هستیم.

او، بیان کرد: بافت تاریخی در سایر کشورهای دنیا منبع درآمد و اقتصاد پایدار است و باید با الگو گرفتن از این طرح برای احیای بافت تاریخی شیراز و ایجاد فرصت و جاذبه جدید گردشگری بهره‌مند شد.

معینی ، با اشاره به اینکه بناهای تاریخی شیراز ارزش زیادی برای جامعه جهانی دارد و همگان بر حفظ و نگهداری آن‌ها تاکید دارند، تصریح کرد: خانه‌های بدون ارزش تاریخی، با تجدید بنا منطبق و سبک ضوابط بافت تاریخی، نیازمند تسهیلات ویژه‌ای است که شهرداری‌ها باید در اختیار مردم و سرمایه‌گذاران قرار دهند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی  و گردشگری استان فارس، ادامه داد: با تقویت زیرساخت‌ها در بافت تاریخی شیراز می‌توان روند زندگی را در این بافت رونق بخشید و با رونق این بخش برای توسعه گردشگری اقدام کرد.

او، افزود: مرمت برخی از بناهای مهم موجود در بافت تاریخی شیراز با اهدافی مدون و با تغییر کاربری به مراکز فرهنگی انجام می‌شود.

پاسدار محمدرضا شجاعی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ابوذر سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز نیز اضافه کرد: در خصوص فرهنگ بافت تاریخی  آن‌گونه که باید اقدامی انجام نشده است و ما نیازمند طرح‌های جامع هستیم که دستگاه‌های متولی با مشکلات موجود به ساماندهی بافت تاریخی شیراز بپردازند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
691 کلیک ها  شنبه, 25 ارديبهشت 1400 15:34
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا