همسویی دستگاه‌ها با نقشه مهندسی فرهنگی میسر است

همسویی دستگاه‌ها با نقشه مهندسی فرهنگی میسر است
   
همسویی دستگاه‌ها با نقشه مهندسی فرهنگی میسر است |||| ||||

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: اساس راهبردهای نقشه فرهنگی همسو بودن دستگاه‌های متولی با حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش راستین آنلاین صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در دیدار با سرگرد هادی رضایی رئیس سازمان بسیج رسانه فارس بیان کرد: امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیرو  آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نگاه هم صدایی دستگاه‌های فرهنگی استان را بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی استان و برش استانی تعریف کرده است.

او، تصریح کرد: با توجه به تصویب این نقشه مهندسی در شورای فرهنگ عمومی ویژه سال جدید، به دور از تک روی ها کارهای فرهنگی دنبال می شوند و اساس راهبردهای نقشه فرهنگی همسو بودن دستگاه‌های متولی با حوزه فرهنگ و هنر و از مهمتر برنامه  خانواده متعالی  بوده که در حال اجرا است.

سهرابی، ادامه داد: مقرر شد جلسات تخصصی تر با همکاران بسیج رسانه و بسیج هنرمندان برگزار شود تا بتوانیم مشکلات و آسیب ها را از  نزدیک بررسی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: با توجه به  برگزاری جلسات و نشست های متعدد صحن علنی شورای فرهنگ عمومی در پارسال مصوبات قابل توجهی در این زمینه داشتیم که بر اساس اسناد بالا دستی یعنی نقشه مهندسی کشور، برش استانی نیز تدوین شده و در حال نهایی شدن است.

او، اضافه کرد: انتظار می رود برای تحقق این اهداف که چشم انداز بلند مدت پنج ساله  برای آنان در نظر گرفته شده بتوانیم امور فرهنگی، ادبی و هنری را همسو با تمام دستگاه های فرهنگی، اجرایی و عملیاتی کنیم.

سهرابی، تاکید کرد: برنامه های فرهنگی و هنری استان فارس از سال ۱۴۰۰ باید در تحقق اهداف نقشه مهندسی کشور باشد و تمام دستگاه های فرهنگی که در حال تدوین برنامه های مربوطه هستند بر اساس همین نقشه مهندسی فرهنگی کشور فعالیت های خود را تنظیم و هدف گذاری کنند تا برای تحقق اهدافی که تعریف شده است گام های مثبتی برداشته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: شیراز سومین حرم اهل بیت ( ع) در برش فرهنگی فارس نیز راهکارها را با توجه به گام دوم انقلاب و بیانات مقام معظم رهبری در نظر گرفته که بزودی از نقشه مهندسی فرهنگی استان که با دبیرخانه شورای عالی فرهنگی کشور هماهنگ شده است، رونمایی می شود.

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در شیراز ۱۵ فروردن ۱۴۰۰ ابراز امیدواری کرد سند نقشه مهندسی فرهنگی فارس همزمان با روز شیراز رونمایی شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
750 کلیک ها  چهارشنبه, 18 فروردين 1400 17:33
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا