مقارنه سیاره زحل و مشتری

سیاره مشتری و سیاره زحل طی چند روز گذشته، از دید ناظر زمینی بسیار به یکدیگر نزدیک شده اند و این مقارنه تا پنجم دی قابل مشاهده است. 


به گزارش راستین آنلاین عکاس و عضو انجمن نجوم آسمان پاسارگاد در شامگاه یکم دی ماه ۹۹ با حضور در مجموعه جهانی تخت‌جمشید جهت تصویر برداری از مقارنه سیاره زحل و مشتری، مطرح کرد: سیاره مشتری و سیاره زحل طی چند روز گذشته، از دید ناظر زمینی بسیار به یکدیگر نزدیک شده اند و این مقارنه تا پنجم دی قابل مشاهده است و امشب این فاصله به کمترین خود رسیده که در مجموعه جهانی تخت جمشید شاهد آن بودیم.
 
سجاد معینی  این رویداد تاریخی نجومی را فرصت کم نظیری در سده های اخیر دانست و در این باره گفت: پیش از این در سال ۱۶۲۳ میلادی، این دو در فاصله بسیار نزدیکی به هم قرار گرفتند که البته در آن سال به خاطر فاصله ظاهری کم از خورشید و امکان رصد آن مهیا نبوده است و در واقع آخرین باری که اهالی زمین نظاره‌گر چنین رویدادی بوده اند به سال ۱۲۲۶ میلادی، یعنی حدود ۸۰۰ سال پیش بر می گردد.‌
 
او در پایان ضمن ارائه گزارش تصویری از این مقارنه تاریخی، افزود: مقارنه بعدی این دو سیاره که چنین شرایط و نزدیکی داشته باشد، در سال ۲۰۸۰ روی خواهد داد.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
437 کلیک ها  سه شنبه, 02 دی 1399 15:29
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا