• رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد خبر داد: 

آغاز ثبت نام دوره آموزشی درست نویسی و ویراستاری «زین قند پارسی»

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد فارس از آغاز ثبت نام دوره درست نویسی و ویراستاری «زین قند پارسی» خبر داد. 

 
به گزارش راستین آنلاین فاطمه قرآیی با اعلام این خبر گفت: دوره درست نویسی و ویراستاری «زین قند پارسی» با هدف ارتقای دانش خبرنگاران و روابط عمومی‌ها با تدریس سرفصل‌های «فارسی‌نویسی»، «درست‌نویسی»، «ساده‌نویسی» و « فضای مجازی» به صورت برخط (آنلاین) در اوایل دی ماه جاری برگزار می‌شود. 

وی افزود: بخش درست نویسی شامل فصل‌های واژگان و دستور زبان است. انتخاب این فصل به دلیل این بود که اکثر فعالان عرصه رسانه و مطبوعات از واژگان غیرفارسی و همچنین در دستور و نحو فارسی و جمله فراوان از ساختار غیرفارسی استفاده می‌کنند. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در فصل درست‌نویسی با نکات دستوری آشنا می‌شوند و در سرفصل ساده‌نویسی به نکته مهمی اشاره خواهد شد و آن اینکه در نوشته‌های امروز به‌ویژه در نوشته‌های مطبوعاتی، طولانی‌نویسی و حشو و زیاده‌گویی باعث دیریابی مفهوم می‌شود که به مخاطب‌گریزی می‌انجامد. با ساده‌نویسی راه را برای آسان‌سازی مسیر انتقال خبر بین خبرنگار و مخاطب فراهم می‌کنیم.

وی بیان کرد: حوزه رسانه امروز به فضای مجازی هم دامن گسترده است که قواعد و آداب درست نوشتن آن را باید بدانیم که یکی از سرفصل‌های این دوره است. 

قرایی گفت: این دوره با تدریس گرانمایه استاد علیرضا حیدری (عضو هیئت مدیره بنیاد فردوسی، دارای سابقه ۲۳ سال روزنامه نگاری، دبیر گروه ویراستاری روزنامه خراسان و مدرس دوره های مختلف ویراستاری و درست نویسی) و در ۱۲ جلسه به صورت برخط (آنلاین) برنامه ریزی شده است. 

به گفته این مسئول، دوره یاد شده با اعطای گواهینامه معتبر و با همکاری بنیاد فردوسی مشهد و موسسه مطبوعاتی پارس ساحلی وطن، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد لامرد، کانون بسیج رسانه لامرد و مرکز آموزش عالی لامرد برگزار می‌شود. 

مهلت ثبت نام این دوره تا پایان آذر جاری است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آموزشی، هزینه ثبت نام (۶۰ هزار تومان) را به شماره کارت بانکی ۶۲۷۴۱۲۱۹۴۰۰۷۸۱۰۸ (موسسه مطبوعاتی پارس ساحلی وطن) واریز کنند و رسید پرداخت همراه با اطلاعات نام و نام خانوادگی و عنوان شغلی را به شماره واتساپ ۰۹۳۳۵۶۵۳۱۵۲ بفرستند.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
695 کلیک ها  جمعه, 07 آذر 1399 01:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا