دل پرخون مدیرعامل شرکت مخابرات ایران/وقتی قراربه رشد باشد باید همه رشد کنند

دل پرخون مدیرعامل شرکت مخابرات ایران/وقتی قراربه رشد باشد باید همه رشد کنند
   
دل پرخون مدیرعامل شرکت مخابرات ایران/وقتی قراربه رشد باشد باید همه رشد کنند |||| ||||

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نقدینگی را مشکل اصلی این شرکت عنوان کرد .


به گزارش راستین آنلاین،مجید سلطانی که پیش از ظهر امروز سه شنبه 25 آبان در یک ویدئو کنفرانس با خبرنگاران حوزه مخابرات در کل کشور سخن می گفت،با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی با همدلی و همکاری مرتفع خواهد شد افزود:با حل مشکل مشکلات مربوط به تعرفه خدمات مخابراتی بخش عمده ای از محدودیت های توسعه در تکنولوژی مخابرات نیز حل خواهد شد.
 
تلاش برای پایین نگاه داشتن هزینه نگهداری خطوط
 
وی هزینه نگهداری خطوط مخابراتی را یکی از هزینه های چمشگیر این شرکت دانست و گفت:این هزینه در گذشته به ازای هر خط ۲۱ هزار تومان بود،اما در روستاها و مناطق محروم این هزینه خیلی بیشتر است.
 
سلطانی از سعی و تلاش شرکت مخابرات برای نگه داری این هزینه روی مرز 16 هزار تومان برای هر خط خبر داد و افزود: شرکت های مادر مخابراتی جزیی از سرمایه مردم هستند و طی ۵۰ سال در کشور توسعه یافته اند و بلا استفاده ماندن آنها به نفع مردم نیست.
وی با تاکید بر لزوم استفاده ازالگوی استاندارد بین المللی در صنعت مخابرات افزود: وقتی صحبت از فیبرنوری می کنیم ،صحبت از دوبخش پورینت و اکسس است که ۱۷۵ هزار کیلومتر مجموع این ۲ مورد است.
سلطانی بابیان اینکه تمام ارتباطات بین مراکز استان ها وشهرستان های همه استان های کشور با فیبرنوری مخابرات متصل شده است افزود:در سرمایه گذاری این حوزه باید هر ۲ بخش باهم در نظر گرفته شود.
 
لزوم توسعه بر پایه استاندارهای جهانی
 
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود:توسعه فیبرنوری براساس یک استاندارد جهانی است و تجهیزات فیبرنوری هم یکی از لازمه های این کار است .
وی در بخش دیگری ازصحبت هایش در ایین ودئو کنفرانس پیرامون نیروهای این شرکت گفت: نیروها در قالب خدمات مختلف انجام وظیفه می کنند و در بخش اجرا شرکت های متعددی فعال هستند.
سلطانی با یادآوری این مطلب که شرکت مخابرات بر قوانین و مقررات پایبند است و زیرساخت ها را حتی با ضررو زیان در خدمت شرکت های شبکه ای قرار می دهد، اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران در برخی مسائل مظلوم واقع شده است.
وی برای این بخش از صحبت هایش به هزینه تمام شده برق برای شرکت مخابرات اشاره کرد و افزود: مخابرات برق را با نرخ ۱۴۰۰ می خرد و زیرساخت را بر اساس قیمت سال ۹۵ و مصوبه رگولاتوری، در اختیار شرکت های fcp قرار دهد.
سلطانی افزود:شاید هر شرکت دیگری به جای مخابرات بود خدمات خود را درچنین شرایطی قطع می کرد.
 
 
باید انصاف را رعایت کرد
 
وی بابیان اینکه وقتی اسم همکاری می آید باید همه جوانب را نگاه کرد ،افزود:مخابرات روی همه تجهیزات متضرر می شود و باید انصاف را رعایت کرد .
سلطانی گفت: وقتی قرار است همه رشد کنند این رشد باید شامل حال همه شود نه اینکه یکی نابود شود و دیگران رشد کنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران شماره های fcp توزیع شده در کل کشور را ۴۰۰ هزار شماره اعلام کرد و با بیان اینکه این شماره ها در بهترین نقاط شهر قرار گرفته اند، افزود:ولی ما ۲۰ میلیون شماره داریم در بخش روستایی درآمد ۴۰ میلیون تومان است و هزینه هم ۱۰ برابر آنست.
سلطانی تاکید کرد، ما نمی توانیم خدمات ارائه نکنیم اما حرف ما اینست که دست ما را نبندند و برای توسعه از ما حمایت کنند.
وی درادامه با اشاره به اینکه برخی می گویند نباید مسئله توسعه از سبد خانوار برداشته شود اما الان همین اتفاق می افتد چون توسعه رخ نداده و هزینه های خانوارها روی موضوع تعمیرات هزینه می شود، تاکید کرد: این جزیی از هزینه هایی است که دیده نمی شود و مقدار زیادی در سال تجهیزات ما در کشور به سرقت می شود و بخش زیادی از زیرساخت ها در حوادث آسیب می بیند.
سلطانی با اینکه سرعت، کیفیت نگهداری، تجهیزات به روز و نوسازی شبکه نیاز به توسعه دارد افزود:اگر این توازن بهم بخورد مردم متضرر می شوند.
وی تاکید کردشرکت مخابرات ایران همین الان آماده است تا در صورت حمایت و افزایش تعرفه، محلات تهران و شهرهای بزرگ را با فیبرنوری مجهز کند.
سلطانی نتیجه این اقدام راافزایش سرعت خدمات مخابرات عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه اگر شرکت مخابرات حمایت شودافزود:در چنین شرایطی به عنوان مثال یکصد کافوی نوری امروز به هزار کافوی می رسد و گشایشی در فعالیت مردم قرار می گیرد.
 
امیدواری مدیرعامل مخابرات نسبت به آینده 
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در عین حال با بیان اینکه آینده را روشن می بینم گفت:حمایت های خوبی از بخش های مختلف وزارت ارتباطات انجام شده و تیم مشترک در رابطه با طراحی و توسعه با وزارت ارتباطات تشکیل شده است.
سلطانی با اشاره به اینکه ما تابع مقررات هستیم و اگر تابع مقررات نبودیم نباید به شرکت های fcp خدمات ارائه می کردیم گفت: مطالبات شرکت مخابرات از این شرکت ها زیاد و سنگین است اما ما خدماتمان رابرای آنها قطع نکرده ایم.
وی اضافه کرد: همدلی و همکاری ها به صورت ۲ طرفه شکل گیرد تا شاهد جهشی در ارائه خدمات به مردم باشیم.
 
دل پرخون مدیرعامل شرکت مخابرات ایران 
 
سلطانی که دل پرخونی از عدم وجود همکاری های متقابل با شرکت تحت مدیریتش داشت افزود: یک شرکت fcp وجود دارد که چهار و نیم سال به مخابرات بدهکار است و شرکتی وجود دارد که خط تلفن ارائه کرده و آنها را یکطرفه کرده وفقط تلفن زنگ می خورد و تنها به مخابرات برای هر خط ماهی هزار تومان ارائه می کند، آیا این عدالت است؟
سلطانی با اشاره به اینکه در این چند ماه تعارفی با کسی نداشتم و سعی کردم آنچه که حق باشد، را بگویم و بنویسم، افزود: دولت ها در بخش توسعه ارتباطات ثابت با فناوری فیبرنوری و ftth به شرکت های خودشان کمک می کنند اگر بخواهیم در بحث ارتباطات ثابت رشد داشته باشیم باید سرمایه گذاری شود و در بخشی از شهرها به خاطر فاصله منازل با مراکز مخابراتی مشکل کاهش سرعت و کیفیت داریم که سعی داریم که آن را رفع کنیم که به خاطر مشکلات موجود نمی توانیم آن را برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه در استان سیستان و بلوچستان زیرساخت باید به مرکز متصل شود و ۸۰۰ کیلومتر فیبرنوری در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست، اضافه کرد: تا خرداد آینده این مورد به نتیجه می رسد و سایت ها در حال نصب و اجراست و تحولی در بخش ثابت و سیار فعال می شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات فارس تاکید کرد: وقتی تجهیزات از بین می رود تهیه اقلام برای مخابرات بسیار سخت است و برخی اوقات تا حدی شرمنده مشترکین می شویم و نگهداری خطوط تلفن هزینه دارد و یکی از هزینه های نگهداری تامین تجهیزات است.
سلطانی افزود: وقتی بحث از نگهداری عنوان می شود همین هزینه هایی است که بر اساس سرقت و حوادث برای تجهیزات روی می دهد و اگر حمایت شود و مخابرات به نقطه سربه سر برسد قطعا توسعه بیشتری رخ می دهد و ما نمی توانیم جلوی پیشرفت را بگیریم در ارتباطات ثابت از تکنولوژی جدید استفاده می کنیم که به خاطر محدودیت ها نتوانستیم آن را تمام کشور تسری دهیم.
 
تعهد درمقابل بیمه و حقوق کارکنان
 
وی با اشاره به اینکه من به عنوان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد بیمه و حقوق همکاران متعهدهستم، افزود: درمیانهمکاران ما تعداد زیادی بیمار کرونایی وجود دارد وقتی یک شرکت را تحت فشار می گذاریم و درآمد را بهینه نمی کنند، به شرکت، کارکنان، خانواده های آنان، توسعه و سایر مردم فشاروارد می شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
511 کلیک ها  جمعه, 28 آبان 1400 08:38
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا