• رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای فارس:

بزرگترین زورخانه کشور در فارس احداث می شود/برنامه های هفته فرهنگ پهلوانی اعلام شد

راستین‌آنلاین:رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان فارس گفت: به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی، عملیات اجرایی بزرگترین زورخانه کشور در شیراز آغاز خواهد شد.

حسین غرقی شنبه 25 خرداد در یک کنفرانس خبری که به مناسبت آغاز هفته فرهنگ پهلوانی برگزار شد، گفت: با همکاری بسیار خوب اداره کل ورزش و جوانان، عملیات اجرایی بزرگترین زورخانه کشور و جهان در مجموعه ورزشی پارس شیراز آغاز می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های متنوعی برای هفته فرهنگ پهلوانی، در فارس برنامه ریزی شده است، تجلیل از قهرمانان عرصه ورزش پهلوانی، دیدار با پیشکسوتان، دیدار با خانواده یک ورزشکار شهید، اجرای ورزش زورخانه ای در پارکها و تفرجگاه ها و ... را از مهمترین این برنامه ها اعلام کرد.

دبیرستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای استان فارس یکی از برنامه ها را فراخوان مقاله و عکس اعلام و خاطرنشان کرد: اگرچه خاستگاه فرهنگ پهلوانی، ورزش زورخانه ای است، اما همه مردم خصوصا ورزشکاران در همه بخش ها می توانند ضمن پرورش فرهنگ پهلوانی در خود و بین اعضای خانواده می توانند زمینه را برای گسترش، این فرهنگ در عرصه های جامعه فراهم کنند.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان فارس همچنین از ارتقاء جایگاه این هیئت طی سال های اخیر در کشور خبر داد و گفت: این هیئت اکنون در رتبه سوم کشور قرار دارد.

غرقی از رسانه ها درخواست کرد که نسبت به این رشته توجه ویژه تری داشته و در فرهنگسازی این ورزش و فرهنگ پهلوانی کمک کنند.

هفدهم شوال، مصادف با روز نبرد تاریخی حضرت امیرالمومنین علی(ع) و امربن عبدود، روز فرهنگ پهلوانی نامگذاری شده است و امسال از بیست و پنج خرداد تا 31 خرداد هفته ترویج فرهنگ پهلوانی نامگذاری شده است.

انتهای پیام /  101
1638 کلیک ها  شنبه, 25 خرداد 1398 16:36
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا