فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای تاریخ و تمدن ایرانی

راستین آنلاین :شکراله مسکویی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران فارس با صدور پیامی روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای را گرامی داشت.

در متن پیام که یک نسخه از آن به پایگاه خبری تحلیلی راستین ارسال شده آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
قدمت فرهنگ پهلوانی به بلندای تاریخ و تمدن ایرانی است که توام با پرستش یزدان پاک در ایران باستان بوده و در تاریخ شیعه با نام بزرگ مولای متقیان علی (ع) پیوند خورده است.
 
در فرهنگ پهلوانی پرورش جسم و افزایش قدرت جسمانی برای رشد کمالات و فضائل معنوی و روحانی و نه رقابت‌های کاذب مادی صورت گرفته و هویت بخش یک سنت و فرهنگ اصیل است که در آن پهلوانان متعلق به فضایل اخلاقی هستند.
 
 تقویت و فعال سازی جبهه متعهد ورزشکاران انقلابی‌تر از انقلاب
 
روز ۱۷ شوال سالروز نمایشی از پهلوانی است که حیدرکرار علی (ع) برای همه انسان‌های تاریخ به تصویر کشید. مولا علی (ع) به ما آموخت که پهلوانی آمیخته با فتوت و جوانمردی و شامل صفاتی همچون تواضع و کظم غیظ؛ حق پرستی و حقیقت طلبی؛ دیانت و صداقت؛ شجاعت و شهامت؛ ظلم ستیزی و مقاومت؛ گذشت و ایثار؛ و پرهیز از عُجب و خودپسندی است.
 
هیچ گاه نمی‌توان آثار رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و ایستادگی‌های ملت ایران در جریان مبارزات پرشور انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس، و سال‌ها مقابله با تحریم‌های قدرت‌های استکباری که نشانگر روحیه و فرهنگ پهلوانمنشی تمامی مردان و زنان ایرانی است را فراموش کرد.
 
 یکی از رسالت‌های سازمان بسیج ورزشکاران احیای این سنت و فرهنگ اصیل بوده و این سازمان خود را متعهد و مکلف به ترویج فرهنگ پهلوانی درمیان کلیه اقشار جامعه و بالاخص نسل جوان می‌داند.
 
 سالروز ۱۷ شوال وهفته منش پهلوانی را فرصتی مغتنم می‌دانیم تا به تمامی ملت ایران و به ویژه ورزشکاران استان و جامعه ورزشی زورخانه ای استان ، روز فرهنگ پهلوانی را تبریک عرض نموده و بار دیگر همه را به فضایلی همچون ایثار و ازخود گذشتگی؛ حق پرستی و حقیقت جویی؛ فتوت و جوانمردی؛ انصاف و عدالت؛ دیانت و معنویت گرایی؛ ایستادگی و مقاومت؛ حقگرایی و استکبارستیزی؛ شجاعت و شهامت و مبارزه با خودپرستی و هوای نفس و در یک کلام به پهلوان منشی دعوت کنیم.
 
 با ترویج فرهنگ پهلوانی و روحیه پهلوان منشی است که می‌توانیم به تحقق ورزش پاک امیدوار شویم. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
641 کلیک ها  چهارشنبه, 21 خرداد 1399 21:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا