پیشکسوتان ورزشی نویس در قاب دوربین/برخی گمان می کردند ورزشگاه پارس به بهره برداری نمی رسد

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس درآئینی از خبرنگاران و پیشکسوتان ورزشی نویس تقدیرکرد.

حیدرعلی کامیاب در این نشست صمیمی ضمن تبریک هفته خبرنگار با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ای در دنیای امروز که در آن ناراستی بسیار وجود دارد، گفت: رشد و باز شدن فضای مجازی کار رسانه را سخت‌تر کرده، چراکه باید دروغ‌های فضای مجازی را نیز خنثی کند.

وی انتقال صادقانه اخباروایجادامیددرجامعه را یکی از وظایف وکارکردهای رسانه دانست و افزود: درشرایطی که برخی تلاش دارند با فشار اقتصادی امید را از مردم بگیرند، رسانه‌های ما خبرهای امیدوارکننده را منتشر کنند که کم هم اتفاق نمی‌افتد.

ورزش فقط فوتبال نیست

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با انتقاد از نگاهی که ورزش را محدود به فوتبال می داند افزود:برخی دوستان گاهی عنوان یک گزارش را اینگونه انتخاب می کنند که ورزش فارس ناجی می خواهد و یا اینکه ورزش فارس درکما،درحالیکه با مطالعه آن گزارش متوجه می شوید که آن ورزشی که ازنظر نویسنده در کما آست فقط یک تیم فوتبال است!

کامیاب  با با تصریح اینکه ورزش تنها محدود به فوتبال نمی‌شود؛ گفت: اینکه اگر در فوتبال موفق بودیم بگوییم در امر ورزش موفق هستیم درست نیست؛ ما ۴۸   هیئت ورزشی داریم که دربسیاری از رشته های مربوط  به آنها در کشورحرف های بسیاری برای گفتن داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فوتبال این استان اظهار داشت: فوتبال استان حال و روز خوبی ندارد و نیاز به یک تحول به ویژه در حوزه مدیریتی دارد .

وی گفت : پیش از شروع رقابت های لیگ دسته اول با وجود اینکه ممنوعیت برای کمک به تیم های حرفه ای داریم با این حال مبلغ 6 میلیون ریال به تیم های فجر و قشقایی شیراز کمک کردیم.

او خاطرنشان کرد: قاعدتا باید مسئولان باشگاه‌ها هم حداقل ۶۰۰ میلیون تومان بیاورند و تا نیم فصل جلو بروند بعد هم می‌شود کاری کرد.

کامیاب گفت: تنها کاری که باقیمانده این است که بگویند خودت بازیکن فوتبال بودی حالا کت و شلوارت را در بیاور و لباس ورزشی بپوش و به‌عنوان بازیکن کمک کن.!

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: فوتبال فارس هم یک هیئت دارد و مسئول هیئت هم قطعا پاسخگو هست، از طرفی هر باشگاه مدیرعامل و مسئول دارد و باید قاعدتا پاسخگو هم باشند.

وی گفت: خدا وکیلی بیاییم مسائل را به شکل دقیق بررسی کنیم و هر کس در حدود مسئولیتش پاسخ بدهد تا به یک راهکاری برای صعود تیم‌های خوب فوتبالی فارس به لیگ برتر برسیم؛‌ نه اینکه آخر فصل وقتی از صعود بازماند غصه بخوریم و مشکلات را به یکدیگر حواله دهیم.

کامیاب با اشاره به برگزاری اولین بازی فوتبال در ورزشگاه پارس، گفت: نقد کرده‌اند که فلان جای چمن رنگش پریده، ما هم قبول داریم اما مطمئن باشید در ماه‌های آینده یک زمین چمن یکدست خواهیم داشت؛ چرا نمی‌نویسند زمین چمن ورزشگاه کاملا هموار و مناسب یک بازی خوب بود!؟

او در خصوص مشکلات تردد و ترافیک قبل و حین و بعد از بازی نیز گفت: بیش از ۲۰ سال قبل مشخص بود که در این محدوده قرار است استادیوم ورزشی ساخته شود؛اما برخی گمان می کردند ورزشگاه پارس به بهره برداری نمی رسد باید از شهرداران گذشته پرسید چرا تا پشت دیوار این ورزشگاه مجوز ساختمان مسکونی داده‌اید؟ چرا به فکر مسیرهای دسترسی مناسب نبوده‌اید؟

کامیاب گفت: آیا تامین اتوبوس و حمل و نقل بر عهده‌ی دولت و ورزش و جوانان است؟ از طرفی ورزشگاه پارکینگ بزرگی دارد چرا افراد اتومبیل‌هایشان را کنار خیابان متوقف کرده و از پارکینگ استفاده نکردند؟ قطعا در آینده که تیم‌های بزرگ در این ورزشگاه بازی داشته باشند موضوع بسیار دشوارتر خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان با تاکید براینکه برای مدیریت کار نیاز به همدلی بین دستگاهی و همراهی باشگاه‌های ورزشی و همدلی مردم هستیم؛ گفت: ما تلاش کرده‌ایم ظرفیتی را برای شهر ایجاد کنیم که تا سال‌ها بماند.

کامیاب افزود: تا پایان امسال بیش از 100 پروژه ورزشی در استان فارس گشایش می‌یابد که همین خبر جزو اخبار امیدوارکننده هست و انتظار می‌رود اصحاب رسانه به آن توجه کنند و یا اینکه تنها 40 زمین چمن مصنوعی در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی  با انتقاد از کسانی که مغرضانه قلم‌فرسایی می‌کنند نیز گفت: با نقد سازنده به‌هیچ‌عنوان مخالف نیستم اما باوجود کارهای انجام‌شده ممکن است نقص‌هایی نیز وجود داشته باشد که نباید تنها به آن نگاه کرد بلکه حرکت‌های خوبی مانند افتتاح ورزشگاه پارس پس از سال ها  را نیز باید دید.

کامیاب از حضور وزیر ورزش و جوانان در استان فارس نیز خبر داد و افزود: وزیر ورزش برای افتتاح چندین پروژه چند روز دیگر به استان فارس سفر خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچنین از چند رویداد بین‌المللی در فارس نیز خبر داد و گفت: رقابت‌های تیر و کمان روی اسب در لپویی و مسابقات جهانی دارت در مهرماه در فارس برگزار می‌شود.

تقدیراز عباس صباغ زاده

اما درحالیکه  یکی ازخبرنگاران وورزشی نویسان پیشکسوت فارس مدتی است به دلیل بروز عارضه ای مغزی از فعالیت در عرصه خبر دورمانده است،دعوت از او وحضر در مراسم تقدیرازخبرنگاران ورزشی استان فارس حال و هوای این نشست را تغییر داد.

عباس صباغ زاده دبیر سرویس وورزشی روزنامه خبر که بیش از 4 دهه در عرصه خبر نویسی ورزشی فعالیت دارددراین مراسم مورد تقدیراداره کل ورزش و جوانان قرارگرفت تا به قول اهالی ورزش این تنها قهرمان زنده نباشد که عشق است!

گفتنی است دراین نشست صمیمی پیشکسوتان و خبرنگاران حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون ورزش استان پرداختند.

انتهای پیام /  101
1064 کلیک ها  چهارشنبه, 24 مرداد 1397 06:00
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا