• توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛

از چنددهه فعالیت مطبوعاتی «سیروس رومی» تقدیربه عمل آمد

عکس:خبرگزاری شبستان
عکس:خبرگزاری شبستان  
از چنددهه فعالیت مطبوعاتی «سیروس رومی» تقدیربه عمل آمد عکس:خبرگزاری شبستان|||| ||||

طی مراسمی ازچنددهه فعالیت «سیروس رومی» استاد فرهیخته مطبوعات فارس، تقدیربه عمل آمد.

به گزارش راستین آنلاین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین آیین  که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حضور تعداد محدودی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در هتل «سکرا» واقع در بافت قدیم و تاریخی شیراز برگزار شد، گفت: جای بسی خرسندی است این فرصت پیش آمد و برنامه ای شکل گرفت تا از استاد و پیشکسوت حوزه مطبوعات فارس قدردانی گردد.

صابرسهرابی با یادآوری این مطلب که استاد رومی بر گردن همه اهالی مطبوعات فارس حق دارد، اضافه کرد: در هفته خبرنگار برنامه ای تدارک دیده بودیم که به خاطر پیک پنجم بیماری کرونا، نتوانستیم آنچنان که در خور شان اهالی رسانه باشد، در خدمت آنان باشیم و امروز این برنامه در راستای تجلیل از استاد رومی به عنوان استاد مطبوعات و روزنامه نگاری فارس برگزار شد.

وی با یادآوری این مطلب که سیروس رومی نامی آشنا برای روزنامه نگاران فارس است و سردبیری بیش از پنج رسانه مکتوب فارس را بر عهده داشته و برخی او را پدر مطبوعات فارس می دانند، افزود: وی در ایام شیوع بیماری کرونا چند جلد کتاب را به رشته تحریر در آورد و از این فرصت نهایت استفاده را برای نوشتن، کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه استاد رومی، تاکنون 20 کتاب در حوزه مطبوعات و رسانه به چاپ رسانده و سه چهار کتاب هم در حال آماده سازی برای چاپ مهیا شده است، تاکید کرد: در پنج دهه گذشته قلم بر زمین نگذاشت و هر بار به شیوه ای آگاهی بخش بوده است.

سهرابی اظهار کرد: استاد رومی، آموزگاری است که زیبایی را می آموزد و هنر را در جان افراد می ریزد و وی فرهیخته ای آگاه بخش است.

گفتنی است  داریوش نویدگویی ناشر برتر کشوری، کوروش کمالی سروستانی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و همچنین سید غیاث الدین ملک حسینی قائم مقام خانه مطبوعات و رسانه های استان فارس، نیز مطالبی را در کنار سخنان سیروس رومی ارائه داشتند و در پایان این مراسم از یک عمر زحمات این استاد فرهیخته رسانه و مطبوعات فارس، تکریم به عمل آمد و متن تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرائت شد.

به نام خداوند جان آفرین/ فرهیخته ارجمند جناب استاد سیروس رومی

منّت خدای را که بزرگا مردی چون شما را مفخر هنرمندان و صفوت رادمردان آفرید و با غایت عنایت، بدان جایگاهتان ره نمود تا در راستای اعتلای نام ایزدی سرزمین فارس، به قدر همت و وسع خویش، پویه‌های ترقی را ره سپارید؛ چنانکه نام بلندتان در کنار روشنان نام این سرزمین خوش می‌درخشد.

بر این اساس و باور بدین امر که مُلک از خردمندان جمال گیرد، مفتخریم تا به پاس چند دهه تلاش‌های بی‌شائبه و ارزنده‌تان در عرصه مطبوعات و خلق آثاری ماندگار در این گستره، سبزینه لوح سپاس و یادبود چهره ماندگار مطبوعات فارس  را به پیشگاه گرانقدرتان، تقدیم نماییم. امید است که در سایه سار یزدان پاک، پیوسته پویا و مانا بمانید.

سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتهای پیام /  101
738 کلیک ها  چهارشنبه, 03 شهریور 1400 11:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا