کاربزرگ تیم ملی فوتسال درکلمبیا

حذف برزیل با مهره چینی یک شیرازی

راستین آنلاین- بازی تیم های فوتسال برزیل و ایران در چارچوب رقابت های جام جهانی کلمبیا در مرحله یک هشتم نهایی ساعت 2 بامداد روز پنجشنبه در ر ورزشگاه بیسنتناریو شهر بوکارامانگا کلمبیا برگزار شد.

در نیمه نخست این بازی این تیم برزیل بود که با حملات متعدد موقعیت های متعددی را خلق کرد که با دفع صمیمی دروازه بان ایران به نتیجه نرسید اما در نهایت این تیم در دقیقه 5 با ضربه فالکائو روی پاس پاس لاب شوشا از نقطه کرنر به گل برتری رسید.
در ادامه نخستین موقعیت جدی تیم ایران روی دروازه برزیل در دقیقه 9 توسط حسن زاده خلق شد که ضربه این بازیکن با واکنش تیاگو دروازه بان برزیل به بیرون رفت.
در ادامه این تیم برزیل بود که روی ضربه ازاد با هوشمندی فالکائو به تیم دوم رسید و وی با بغل پا پاس رودریگو را وارد دروازه ایران کرد تا کار برای تیم کشورمان دشوار شود.
پس از گل دوم بود که حملات ایران روی دروازه برزیل افزایش یافت تا جایی که طیبی با یک توپ ربایی سنگ سفیدی در میانه زمین در دقیقه 14 توانست دروازه برزیل را باز کرده و اختلاف را به حداقل برساند.
طیبی در دقیقه 16 نیز با هوشمندی تلاش کرد توپ را از میانه زمین از بالای سر دروازه بان برزیل تبدیل به گل کند که ضربه وی با دفع تیاگو به کرنر رفت.
ضربه توکلی و اسماعیل پور نیز در دقیقه 17 برای ایران سودی نداشت تا در نهایت نیمه اول این بازی با همان نتیجه دو بر یک به سود زرد پوشان برزیل به پایان برسد.
در نیمه دوم با اشتباه توکلی در دقیقه 29 دیگویینهو گل سوم را برای برزیل به ثمر رساند.
در دقیقه 31 این کاظمی بود که با ضربه از زاویه بسته اختلاف را به حداقل رساند.
در ادامه و در حالی که تنها 3 دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود سرمربی تیم ایران با بیرون کشیدن دروازه بان و جایگزین کردن کشاورز به جای صمیمی برای اختلاف یک گل باقی مانده تلاش کرد و در نهایت این استراتژی با گل دقیقه 37 حسن زاده نتیجه داد و ایران به گل سوم رسید.
علیرضا صمیمی، محمد کشاورز، علی اصغر حسن زاده، مهدی جاوید و احمد اسماعیل پور ترکیب اولیه ایران در این بازی بود.

دردقیقه 48 بازی اشتباه حمید احمدی بهترین موقعیت را در اختیار فالکائوی فرصت‌طلب قرار داد تا او چهارمین گل برزیل را بزند و هت‌تریک کند.

اما یک  دقیقه بعدمحمدناظم‌الشریعه پس از گل چهارم برزیل از سیستم پاورپلی استفاده کرد که کار او سریع جواب داد و کشاورز که یار پنجم ایران بود موفق شد با ضربه چیپ چشم‌نواز دوباره بازی را به تساوی بکشاندتانتیجه بازی به ضربات پتالتی کشانده شود.

ضربات پنالتی


ایران 0 - برزیل 1 : شوت رودریگو به سمت راست دروازه و خلاف جهت صمیمی تبدیل به گل شد.
ایران 1 - برزیل 1 : ضربه عالی حسن‌زاده به طاق دروازه برزیل تبدیل به گل شد.
ایران 1 - برزیل 1 : پنالتی آری سانتوس به تیرک عمودی سمت راست دروازه ایران برخورد و هدر رفت.
ایران 2 - برزیل 1 : شوت سنگ‌سفیدی به وسط دروازه برزیل گل دوم ایران در پنالتی را به همراه داشت.
ایران 2 - برزیل 2 : فالکائو برخلاف جهت صمیمی توپ را به سمت راست دروازه زد.
ایران 3 - برزیل 2 : اسماعیل‌پور مهم‌ترین پنالتی زندگی خود را به سمت راست دروازه زد تا کار بزرگ ایران تکمیل شود و برزیل از دور رقابت‌ها کنار برود.

بهترین بازیکن


به غیر از دو صحنه که منجر به گل‌های برزیل شد در طول 50 دقیقه بازی تمام بازیکنان ایران بی‌نظیر کار کردند و مقابل بهترین بازیکنان جهان و ابر قدرت فوتسال دنیا سه بار به بازی برگشتند تا ایران به پیروزی بزرگی برسد؛ البته در جمع نفرات ایران باید اشاره کرد علیرضا صمیمی روز فوق‌العاده‌ای داشت و مهم‌ترین عامل برد بود.


اتفاق ویژه


ایران تاکنون 23 بار مقابل برزیل بازی کرده بود که به غیر از دو مسابقه در تمام بازی‌ها شکست داشت اما این بار در یک هشتم نهایی جام جهانی 2016 آنها این طلسم را در ضربات پنالتی شکستند تا با حذف این مدعی قهرمانی به جمع 8 تیم نهایی راه پیدا کنند.

در حاشیه


* تیم ملی فوتسال ایران پس از سه بازی در سالن ایوان شهر مدلین به شهر بوکارامانگا سفر کرده تا دیدار برابر برزیل را برگزار کند.
* قدرت بهادری به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیم ایران را همراهی کند.
* محمد طاهری با وجود مصدومیتی که دارد حاضر به بازی شده است.
* نخستین موقعیت جدی ایران دقیقه 5 روی شوت پای چپ طیبی ایجاد شد.
* برزیل نخستین تایم اوت را 8 دقیقه و 41 ثانیه مانده به پایان نیمه اول گرفت.
* 40 ثانیه به پایان نیمه اول ایران پنجمین خطای فنی را مرتکب شد.
* چهار دقیقه مانده به پایان مسابقه ایران با اضافه کردن کشاورز به عنوان دروازه‌بان- بازیکن از سیستم پاور پلی استفاده کرد تا نتیجه را به تساوی بکشاند.
* طیبی یکی از بهترین بازیکنان ایران در این بازی پس از مصدومیتی که چند دقیقه به پایان نیمه دوم دچار آن شد دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد.
* تماشاگران حاضر در سالن از بازی ملی پوشان ایران به وجد آمدند و آنها را تشویق می‌کنند.
* محمد کشاورز کاپیتان ایران با بازیکنان صحبت کرد و به آنها روحیه داد تا ضربات پنالتی را با تمرکز بالا بزنند.

انتهای پیام /  101
2072 کلیک ها  پنج شنبه, 01 مهر 1395 04:54
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

1 نظر

  • غ ر ت پنج شنبه, 01 مهر 1395 16:41 ارسال شده توسط غ ر ت

    واقعا" برد تاریخی رقم خورد. احسن به ناظم الشریعه وآفرین به بازیکنان.

    گزارش

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا