بدلیل اینکه تعدادی از اتوبوس های خطوط واقع درمحورشمالغرب بامسیرهای مشترک و موازی در رقابت مستمر با یکدیگر فعالیت داشتند ، علاوه بر بی نظمی در تردد ، موجب اتلاف سرمایه و هدر رفت زمان شده بود و به همین دلیل خطوط هم عرض و هم مسیر با یکدیگر ادغام و با راه اندازی خط اصلی بصورت منظم و درفاصله زمانی کمتر خدمات به مسافرین ارائه می شود .
حسن شاهی اضافه کرد : با برنامه ریزی و اصلاحات صورت گرفته زمان انتظار مسافرین بدلیل برقراری نظم بصورت محسوسی کاهش خواهد یافت.
او تصريح کرد :قطعا مدیریت زمان برای سفرهای درون شهری( اتوبوسهای عادی و سریع السیر ) و رسیدن به حدنصاب و استاندارد سرعت سفر از مزایای این طرح است.
حسن شاهی گفت: ارائه خدمات موثر و بهینه به شهرک هایی که از خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی برخوردار نبودند از عمده برنامه ریزی هاو شاخص های این طرح است .
همچنین با اندکی همراهی و اعتماد به کارشناسی های صورت گرفته قطعا شاهد رفع نواقص و کاستی ها و اصلاح شبکه اتوبوسرانی محور شمالغرب شیراز خواهیم بود.