برپایی سومین نمایشگاه منتخب آثار هنری کنگره جهانی محمد (ص)

  به‌مناسبت فرارسیدن عیدسعید مبعث، نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد (ص) برپا خواهد شد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : حامد تقوایی، دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) ضمن اعلام این خبر، توضیح داد: همزمان با عید سعید مبعث، منتخب آثار سه سال برگزاری گذر هنر نبوی آستان جانان، در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه دربردارنده‌ی حدود ۴۰ اثر منتخب در زمینه‌ی خوشنویسی، نقاشی، نقاشیخط و نگارگری است که در سه سال گذشته در گذر هنر نبوی آستان جانان، ازسوی هنرمندان برجسته‌ی کشور خلق شده است.

دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) ضمن دعوت از عموم برای بازدید از این نمایشگاه اعلام کرد: سومین نمایشگاه منتخب آثار هنری کنگره جهانی محمد (ص)، به‌مدت چهار روز، از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ بهمن‌ماه، در شبستان امام خمینی (ره) واقع در حرم مطهر شاهچراغ (ع) ویژه‌ی عموم علاقه‌مندان برپا خواهد شد.

به‌گفته‌ی وی، در برپایی این نمایشگاه آستان مقدس احمدی و دانشگاه شیراز با کنگره جهانی حضرت محمد (ص) همکاری داشته‌اند.

گفتنی است، گذر هنری آستان جانان از ویژه‌برنامه‌های کنگره‌ی جهانی محمد پیامبر رحمت (ص) است که در سه سال گذشته به‌مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) در شیراز برپا شده است. در این رویداد که با هدف تبیین و نهادینه‌کردن فرهنگ و تفکر ناب محمدی به زبان هنر، به‌عنوان مؤثرترین و کارسازترین ابزار، برپا می‌گردد، هنرمندانی از سراسر کشور در رشته‌های مختلف هنری، به‌صورت زنده به اجرای آثار هنری خود می‌پردازند.

 

انتهای پیام /  108
213 کلیک ها  دوشنبه, 16 بهمن 1402 09:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا