بیش از ۱۱۰ کارگاه صنعتی و سنتی در میمند مشغول به فعالیت هستند

بیش از ۱۱۰ کارگاه صنعتی و سنتی در میمند مشغول به فعالیت هستند
   
بیش از ۱۱۰ کارگاه صنعتی و سنتی در میمند مشغول به فعالیت هستند |||| ||||

 مدیرکارگاه تولیدی دونیسا میمند از تولید بیش از 70 نوع عرقیات گیاهی در این کارگاه خبرداد و گفت : حدود ۱۲۰کارگاه صنعتی و سنتی مشغول فعالیت هستند .

 

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:حسن غضنفری در حاشیه تولید عرقیات گیاهی در میمند با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰ کارگاه صنعتی و سنتی مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: از تعداد ۱۲۰ کارگاه مشغول فعالیت در میمند، حدود ۷۰ نوع عرقیات تولید می شود.


وی در ادامه به نحوه تولید عرقیات اشاره کرد و افزود: برخی از مواد عرقیات باید تر و برخی دیگر باید خشک باشند، فصل عرقیات گیری با مواد اولیه تر از بهمن ماه با برداشت بیدمشک، تارونه اسفند، پس از آن در فروردین بهار نارنج، گل محمدی و نسترن نیز در اردیبهشت ماه و در پایان عرق نعنا آغاز می شود، دیگر مواد اولیه مانند زیره، زنیان، کاسنی، شاطره و غیره نیز باید خشک باشند.


مدیر کارگاه تولیدی دونیسا همچنین در خصوص وجود انواع نعناع ها خاطرنشان کرد: انواع گیاه نعناع به نعناع کوتاه، بلند، فلفلی، شهری، آدامسی و نعنای گل ده تقسیم می شود که اکنون فصل نعناع گل ده است، از هر یک کیلو نعناع یک لیتر عرق گرفته می شود که در اصطلاع یک به یک گفته می شود ماندگاری آن نیز چهار سال است.


وی خاصیت های عرق نعنا را برشمرد و یادآور شد: نفخ شکم و معده، سوء هاضمه و دل درد از جمله خاصیت های عرق نعناع است، اسانس آن نیز برای شرکت های آدامس سازی و دارو سازی استاده می شود.


غضنفری مشکلات کشاورزان را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: هیچ فردی یک تن نعنا را از کشاورز نمیخرد اما برای حمایت از اشتغال زایی این کار را انجام می دهیم و با این کار تبدیل به عرق و اسانس نعناع می کنیم که از هر هزار کیلو نعنا هزار لیتر عرق نعناع گرفته می شود و همچنین از هر هزار لیتر عرق نعناع یک الی دو لیتر اسانس گرفته و صادر می شود.


مدیر کارگاه تولیدی دونیسا گفت: قیمت هرکلیو نعناع از ۷ الی ۱۵ هزار تومان، قیمت عرق نعناع نیز از ۲۵ الی ۳۰ هزار تومان و هر لیتر اسانس آن نیز ۲ میلیون تومان است.

انتهای پیام /  108
100 کلیک ها  پنج شنبه, 20 مهر 1402 15:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا