اعتماد مردم به ما اولویت شورای شهر است

اعتماد مردم به ما اولویت شورای شهر است
   
اعتماد مردم به ما اولویت شورای شهر است |||| ||||

  رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه با جدیت به دنبال شفاف‌سازی واقعی هستم، گفت: در پنجره شهروندی شورا که بخشی از آن به بحث شکایات و انتقادات مردمی اختصاص داده شده، شاهد ورودی اطلاعات نیستیم، زیرا به نظر می‌رسد مردم به ما بی اعتماد هستند که مشکلاتشان را مطرح نمی‌کنند.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :مهدی طاهری دوشنبه دوم مرداد در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه بیشتر سکوت می‌کنم تا حواشی کمتر شود، گفت: قبول دارم که اتمسفر حاشیه در شورا وجود دارد اما اگر بخواهم صحبت کنم، به حاشیه سازی‌های بیشتر دامن زده‌ام و اگر سکوت کنم، متهم به پاسخگو نبودن می‌شوم.

او همچنین با بیان اینکه با جدیت به دنبال شفاف سازی واقعی هستم، افزود: در پنجره شهروندی شورا که بخشی از آن به بحث شکایات و انتقادات مردمی اختصاص داده شده است، شاهد ورودی اطلاعات نیستیم، زیرا به نظر می‌رسد مردم به ما بی اعتماد هستند که مشکلاتشان را مطرح نمی‌کنند.

طاهری در واکنش به اتفاقات اخیر و برگزار نشدن جلسات به دلیل به اکثریت نرسیدن اعضای حاضر و ایجاد شایبه آبستراکسیون، گفت: قسم می‌خورم رسانه‌ای را تهدید نکرده‌ام، اگرچه برخی اعضا معتقد به طرح شکایت از برخی رسانه‌ها هستند، اما تاکنون نه شکایتی ثبت و نه قصدی برای شکایت ایجاد شده است.

او ادامه داد: کمیته شفافیت با عضویت تمام اعضای شورا به تصویب رسیده اما راه‌اندازی کمیته نیازمند ابزارهای قانونی است، لذا علی‌رغم آنکه این ابزارها دو بار در کمیسیون تلفیق بررسی شده اما هنوز به تصوسب نرسیده است، بنابراین کمیته شفافیت علی رغم موجودیت، هنوز چارچوب مشخصی ندارد.

رئیس شورای شهر شیراز در خصوص اینکه چرا گزارشی از اختلافات و حاشیه‌های شورا به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهد، عنوان کرد: تمام رویکردهای ما در راستای دور شدن از حاشیه‌هاست. راهبری بنده در شورا بر مبنای وحدت رویه، همکاری و هم راستایی است.

طاهری خاطرنشان کرد: البته اختلاف سلیقه چیز بدی نیست، چرا که در انجام امور، صفر مطلق بودن، غیرممکن است.

رئیس شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش بی وقفه مجموعه شورا با همراهی شهرداری اشاره و اضافه کرد: با صداقت کامل از عملکرد شهردار این کلانشهر که با درایت سکانداری مدیریت شهر را به شکل مطلوب انجام می‌دهد، قدردانی می‌کنم.

طاهری همچنین با اشاره به عملکرد شورای شهر شیراز در سال دوم فعالیت، گفت: طی این مدت ۴۴۸ طرح و لایحه در شورا طرح و بررسی شده که از این تعداد، ۳۵۷ مورد به مصوبه ختم شده است.

او ادامه داد: از این تعداد مصوبه، ۳۰۵ مورد که ۸۵ درصد مصوبات را شامل می‌شود به تایید فرمانداری رسیده، ۴۶ مصوبه رد شده و ۶ مصوبه هم در حوزه اختلاف قرار دارد.

رئیس شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: در این مدت در شوراییان شیراز ۲۱۷ تضمیم گرفته‌اند و به شهردر٥ تذکر داده شده است.

طاهری با بیان اینکه از ۴۴۸ لوایح و طرح های بررسی شده در شورا، ۱۵۲ مورد آن طرح از سوی اعضای شورا و ۲۹۶ مورد آن لایحه‌های ارسالی از سوی شهرداری بوده است، عنوان کرد: تعداد بالای لوایح نشان دهنده این است که شهرداری از ظرفیت خود در سطح بالا استفاده کرده است.

او، تعداد جلسات علنی شورا در بازه زمانی فوق ۴۹ جلسه اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد ١٧ جلسه به صورت فوق العاده و ١٠ جلسه غیرعلنی بوده است.

رئیس شورای شهر شیراز  با بیان اینکه دراین مدت ٨٥ لایحه دو فوریتی و ٢٧ طرح دو فوریتی درشورا مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: امید است روند برنامه ریزی‌ها و اقدامات در شورا و شهرداری به گونه‌ای باشد که تعداد دو فوریتی‌ها روز به روز کمتر شود.

طاهری همچنین در خصوص اجرایی شدن مصوبات ابلاغی به شهرداری گفت: ۶۸ درصد مصوبات به صورت کامل اجرا شده و ٣٢ درصد مصوبات در دست اجرا و یا عدم اجرا قرار دارد.

او تاکید کرد: عملکرد یکسال گذشته شهرداری در اجرای مصوبات بسیار خوب بوده و در مقایسه با سال اول شورای ششم، رشدی دو برابری را نشان می‌دهد. طی یکسال گذشته مصوبات اجرا نشده به صورت مطلق نداریم.

طاهری، بیشترین مصوبات اجرا شده را مربوط به حوزه مالی و اقتصادی شهرداری دانست و گفت: پس از این حوزه، مصوبات بخش‌های حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمرانی، برنامه ریزی، محیط زیست و خدمات شهری و شهرسازی و معماری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس شورای شیراز، کمترین میزان اجرای مصوبات را مربوط به حوزه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی اعلام و اضافه کرد: ٩٠ درصد مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه به صورت ١٠٠ درصد محقق شده و پس از آن حوزه حمل و نقل و ترافیک و اقتصاد و سرمایه گذاری دارای بیشترین مصوبات اجرا شده ١٠٠ درصدی هستند.

انتهای پیام /  108
189 کلیک ها  سه شنبه, 03 مرداد 1402 10:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا