• افسانه خواست خدایی عنوان کرد :

توانمندی بانوان و نقش آنان در مدیریت بحران / بانوان شیرازی آتش نشان می شوند

توانمندی بانوان و نقش آنان در مدیریت بحران / بانوان شیرازی آتش نشان می شوند
   
توانمندی بانوان و نقش آنان در مدیریت بحران / بانوان شیرازی آتش نشان می شوند |||| ||||

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای شهر شیراز از اجرای طرح آموزش خدمات ایمنی و آتش نشانی به بانوان در سطح محلات شهر شیراز خبر داد.

 

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :افسانه خواست خدایی با اشاره به توانمندی بانوان و نقش آنان در مدیریت بحران و اینکه مرکز ثقل یک خانواده بانوان هستند ، گفت: در هر حوزه‌ای که بانوان آموزش ببینند این انتقال آموزش هم به فرزندان صورت می‌گیرد و هم به همسر و بقیه اعضای خانواده به‌ همین دلیل بانوان را مخاطب طرحی قرار دادیم تا بتوانیم آموزش خدمات ایمنی و آتش نشانی را فراگیر کنیم.


رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای شهر شیراز با بیان اینکه طرحی را در حوزه‌ی آموزش شهروندی برای بانوان در نظر گرفتیم که در سطح محلات برگزار شود ادامه داد: برای این طرح که با نام بام نام گذاری شده است از سال گذشته ردیف بودجه کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری قرار گرفت و مصوب شد بانوان محلات تحت آموزش خدمات ایمنی و آتش نشانی قرار بگیرند. 

وی با اشاره به وجود ۱۷۶ محله در شیراز گفت: در هر محله چهار بانو در حوزه‌ی خدمات ایمنی آتش‌نشانی و موضوعاتی که ضرورت یک خانواده در حوزه‌های بحران را ایجاد می‌کند آموزش می بینند.

خواست خدایی این طرح را در سطح کشور بی نظیر عنوان کرد و افزود:طرح بام همکاری مشترکی از معاونت برنامه ریزی کمیته‌ی خانواده و بانوان و سازمان آتش‌نشانی است که طبق بررسی های انجام شده چنین طرحی که آموزش همگانی برای بانوان کل شهر باشد در سطح کشور انجام نشده و این امر بی‌نظیر است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه بانوان محلات پس از آموزش خدمات ایمنی گواهینامه دریافت می کنند افزود: بانوان بعد از آموزش در سطح یک مربی هستند که می توانند به افراد دیگر محله آموزش ایمنی و آتش نشانی داشته باشند و افراد را با مدیریت در بحران ها آشناکنند.

خواست خدایی این آموزش ها برای بانوان را رایگان عنوان کرد و اظهار داشت: در مرحله اول استقبال بسیار خوبی برای ثبت نام آموزش داشتیم که فعلا سعی کردیم از بانوان یاوران شورا،خبرنگاران ،بانوان دانشگاهی و حوزه و فعالان اجتماعی در محلات ثبت نام کنیم.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه ۷۰۴ بانو تحت آموزش قرار می گیرند افزود: در این طرح که برای اولین بار در شیراز اجرا می شود شاهد یک آموزش همگانی در حوزه‌ی ایمنی و خدمات آتش‌نشانی هستیم.

خواست خدایی اظهار داشت: کلاس های آموزشی بر اساس استاندارد سازمان اتش نشانی در سطح های مختلف برگزار می شود که افرادی که آموزش می‌بینند ابتدا آموزش مقدماتی است و سپس در مراحل بعد آموزش ها تکمیلی خواهد شد.

وی افزود: علاوه براینکه بانوان در سطح محلات می‌توانند به افراد آموزش دهند در فرهنگسراها و باغات بانوان نیز تیم هایی را برای آموزش به بانوان مستقر خواهیم کرد تا این آموزش همگانیو فراگیر شود.

 

انتهای پیام /  108
327 کلیک ها  سه شنبه, 27 تیر 1402 06:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا