تعرفه بیمه کارگران ساختمان باید اصلاح شود

 نایب رئیس شورای شهر شیراز با طرح این ادعا که مصوبه مجلس در خصوص تعرفه بیمه کارگران ساختمانی عاملی تاثیرگذار بر افزایش بهای تمام شده مسکن و رکود ساخت و ساز است، لزوم اصلاح این تعرفه را متذکر شد.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:محمدتقی تذروی در نطق قبل از دستور خود در جلسه علنی عصر یکشنبه ۷ خرداد شورای شهر شیراز، گفت: در سال‌های گذشته تعرفه بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمان، براساس ۱۵ درصد از عوارض صدور پروانه ساختمانی محاسبه و اخذ می‌شد، اما در مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی این تعرفه بر مبنای هر متر مربع زیربنا با حدود تقریبی مبلغ ۲۳۰هزارتومان محاسبه و از مالکین اخذ می‌شود.
نایب رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه تعرفه جدید بیمه کارگران ساختمانی، کاهش ساخت و ساز در نواحی کم برخوردار و افزایش قیمت مسکن را به دنبال دارد، گفت: با این مصوبه در برخی مناطق مبلغ دریافتی بیمه تامین اجتماعی از میزان مبلغ دریافتی عوارض شهرداری بیشتر شده است.
تذروی ایجاد موج نارضایتی در میان شهروندان و در نتیجه بی احترامی و توهین به پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری را از دیگر پیامدهای این مصوبه اعلام کرد و گفت: لازم است بررسی این مهم سریعا در دستور کار و بررسی مجدد مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و مبالغی در نظر گرفته شود که منجر به بروز اجحاف در حق مالکین نشود و همچنین سازمان بیمه تامین اجتماعی در راستای تأمین بیمه کارگران دچار مشکل نشود.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با اشاره به بازداشت 2 عضو این نهاد و یکی از مسئولان سابق شهرداری این کلانشهر، توسط دستگاه‌های امنیتی و قضایی، گفت: ای کاش مراکز بازرسی، حراستی و نظارتی داخلی به خوبی به وظایف خود عمل می‌کردند تا از این حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری و دست گیری می‌شد و به مچ گیری نمی‌رسید.
محمدرضا هاجری افزود: ای کاش تصمیم گیران و تصمیم سازان سیاسی شهر به بهانه جوانگرایی، تجربه ستیزی نمی‌کردند تا امروز شاهد این قضایا نبودیم.
هاجری با طرح درخواست پیگیری استقرار کنسولگری‌های چین، روسیه، هند، عربستان و امارات در شهر شیراز توسط مسئولان ارشد فارس و مجمع نمایندگان استان، گفت: این مهم می‌تواند جایگاه شیراز را به عنوان یک مرکز گردشگری و زیارتی، تجارتی در منطقه جنوب کشور، ارتقاء بخشد و دستاوردهای فراوانی به دنبال داشته باشد.
انتهای پیام /  108
143 کلیک ها  یکشنبه, 07 خرداد 1402 20:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا