راه اندازی اولین مدرسه سیرک کشور در انتطار صدور مجوز

راه اندازی اولین مدرسه سیرک کشور در انتطار صدور مجوز
   
راه اندازی اولین مدرسه سیرک کشور در انتطار صدور مجوز |||| ||||

  مدیر عامل سیرک پهلوان سیروس قهرمانی خبر داد: در صورت تایید مجوز اولین مدرسه سیرک ایران زیر نظر سیرک سیروس قهرمانی در شیراز راه اندازی می شود.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :حسین قهرمانی، در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت سیرک ایران پرتغال در شیراز به دعوت و حمایت سیرک بزرگ بین المللی پهلوان سیروس قهرمانی در شیراز گفت: ما چون خودمان هم شیراز هستیم حق مردم شیراز را بیش از این می دانیم و آنچه در توان ماست به عنوان نیروهای هنری و فرهنگی همین بود و هر وقت رسانه ها از ما حمایت کردند مردم هم بیشتر پای کار آمدند.

مدیرعامل سیرک پهلوان سیروس قهرمانی و رییس، هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری بامداد نقش خیال با اشاره به برخی مشکلات فرا روی برپایی سیرک از جمله پروسه پیچ در پیچ دریافت مجوز افزود: در خصوص برپایی سیرک ما باید از حدود ۱۲ انگار مختلف مجوز دریافت کنیم که این کاری دشوار است این در حالی است که مسئولین می توانند به همان مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اکتفا و اعتماد کنند و نا فقط، بخواهیم با پلیس هماهنگ کنیم و آنها خود میان خود به یک هماهنگی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت مجدد سیرک ایران پرتغال در شیراز از ۲۹ اسفند تا ۲۸ تیرماه است خواستار همکاری و حمایت ارگان های مختلف از سیرک و هنرمندان آن شد و اظهار داشت: با توجه به اینکه سیرک محلی است که با توجه به مفرح بودن آن شهروندان می توانند تخلیه روانی شوند، در افزایش نشاط اجتماعی هم تاثیر گذار است و به همین دلیل و در راستای حمایت اقتصادی از هنرمندان سیرک دستگاه های اجرایی هم می توانند برای حضور کارکنان خود و خانواده هایشان در برنامه ها بلیط، تهیه کنند و تخفیف های خوبی هم برایشان در نظر گرفتیم.

قهرمانی گفت: یکی دیگر از مواردی که ما اقدام کردیم دریافت مجوز برای ایجاد اولین مجوز مدرسه سیرکی است که در صورت دریافت مجوز اولین مدرسه سیرکی ایران در شیراز راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲سیرک در کل کشور فعالیت دارند که یکی از آنها در شیراز فعال است و نیز مشکلات اقتصادی سال های کرونایی برای سیرک ها و نیز افزایش هزینه های فعالیت سیرک خواستار همکاری برخی ارگان های خدماتی در کاهش هزینه های سیرک و اعمال تعرفه های فرهنگی برای در یافت برخی خدمت ها از جمله آب و برق شد و افزود: یکی از مشکلات هنرمندان سیرک این است که بیمه ندارند و در کل سیرک در هیچ جا تعریف نشده و ما مجبوریم بیمه کارکنان و هنرمندان سیرک را در زیر مجموعه برخی دیگر از بخش ها از جمله خانه تئاتر رد کنیم.

قهرمانی با شاره به اینکه اکثر هنرمندان سیرک ایران پرتغال شیرازی هستند گفت: ظرفیت این سیرک در هر سانس یک هزار و ۲۰۰ تماشاگر است، کار دیگر که می خواهیم بکنیم ارتقا ابعاد فرهنگی و هنری سیرک و گسترش آن است و آن را بیشتر به مردم بشناسانیم و در آینده هم قصد داریم برنامه های جانبی مانند استعداد یابی یا تئاتر را نیز برگزار کنیم و برای مسافرت خارج کشور هم برنامه داریم که در همین ارتباط هم اکنون آقای محمد علی قهرمانی در عمان در حال رایزنی است، البته قول می دهم تا هفته آینده مسئله بیمه کارکنان را هم دنبال کنیم.

کارگردان هنری سیرک ایران پرتغال هم با اشاره به سابقه فعالیت خود در سیرک از سال ۷۸ تا کنون گفت: در حال حاضر ۵۲ نفر در این سیرک فعالیت دارند و هشت هنرمند ایرانی و ۶ هنرمند خارجی به اجرای برنامه می پردازند.

قهرمانی ادامه داد: مشکل این است که در ایران هیچ حمایتی از هنرمند نمی شود در سه سال کرونا و تعطیلی هیچ کس از ما حمایت نکرد و امروز تنها کمتر از ۲۰ هنرمند سیرک در کشور فعالیت دارند و فعالان این بخش امنیت شغلی ندارند.

محمدرضا جانی، موتور سوار و مدیر صحنه این سیرک گفت: من از سال ۸۹ در سیرک پهلوان سیروس قهرمان در بخشهای مختلف از جمله بند بازی فعالیت دارم و تنها چیزی که به ما نیرو می دهد این است که برای نشاط مردم کار می کنیم.

محمد نارویی از دیگر هنرمندان این سیرک با نام هنری سزار نیز که در برنامه هایی مثل عصر جدید و فیلمهایی مثل نهنگ عنبر ۲ و کله سرخ همکاری داشته نیز با اشاره به برخی از سوابق خود در هنر بدلکاری و سیرک گفت: من 10 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و کار خود را سیرک سیروس قهرمانی شروع کردم و در زمینه هنرهای رزمی و بدل کاری فعالیت می کنم و بعد از هشت سال دوری از شیراز به دلیل کارهای خارج از شیراز به اینجا بازگشتم تا نام دل مردم شهرم را شاد کنم.

وی ادامه داد: اکثر ما داریم با جان خود بازی می کنیم و در این راه بارها آسیب دیدیم اما تا کنون هیچ حمایتی از هنرمندان سیرک نشد و بارها در این باره صحبت شد که هنرمندان سیرک زیر نظر انجمن های هنری دیگر بروند که بیمه شوند که این هم نشد، در کل هنر سیرک در هیچ کجا تعریف نشده و هیچ آینده و امنیت شغلی نداریم.

امیر اسکندری ملقب به ادوین از دیگر هنرمندان سیرک هم با اساره به سابقه 10 ساله خود در شعبده بازی، ذهن خوانی و سایر بخشها گفت: من 10 سال است که کار خود را از رستوران ها شروع کردم و از سال ۹۷ به سیرک ایران پرتغال آمدم و این افتخار را دارم که در بستری که اینجا فراهم شده با حمایت مردم در خدمت مردم شهرم باشم.

خاطر نشان می شود، سیرک ایران پرتغال از 29 اسفند سال گذشته تا 28 تیرماه امسال همه روزه پذیرای علاقمندان است، این سیرک در روزهای چهارشنبه تا جمعه در 2 سانس 19 و 22 پذیرای عموم است و در سایر روزهای هفته در یک سانس ساعت 20 به انجام فعالیت می پردازد و علاقمندان می توانند به صورت حضوری و یا اینترنتی از طریق سایت ایران تیکت نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

انتهای پیام /  108
229 کلیک ها  دوشنبه, 04 ارديبهشت 1402 08:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا