حل مسائل با یاری شرکت‌های دانش‌بنیان امکان‌پذیر است

  رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز، با بیان اینکه حل مسائل شهری با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان امکان‌پذیر است، از عزم جدی مدیریت شهری برای حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور خبر داد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین |: علی‌اکبر سلطانی دوشنبه ۱۵ اسفند در رویداد ریورس پیچ رهش با بیان اینکه شهرداری باید ورودی جدی و تاثیرگذار به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داشته باشد، به مسائل و موضوعاتی در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک و پروژه‌های عمرانی شهر اشاره کرد که با حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور بسیاری از آن قابل رفع شدن است.

وی، عزم شورا و شهرداری شیراز برای حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور را جدی دانست و بیان کرد: باید روزی برسد که در حوزه شهری به افتتاح کارخانه نوآوری برسیم، موضوعی که دور از دسترس نخواهد بود.

مهدی نصیری، دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز در ادامه این رویداد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: امسالی که رو به پایان است، با نظر رهبر معظم انقلاب، عنوان دانش‌بنیان به نام سال اضافه شد تا به‌طور خاص به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخته شود.

او با اشاره به ضعف‌های قانونی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مدل رفتاری با محصولات شرکت‌های دانش بنیان‌، ارتباط آنها با مجموعه‌های مصرف کننده و بسیاری از موارد دیگر نامعلوم بود.

رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شهرداری شیراز نیز به عنوان یک مجموعه در موضوع شرکت‌های دانش بنیان و فناور ورود کرده و با راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری سعی در تسهیل امور این شرکت‌ها با مجموعه بزرگ شهرداری شیراز دارد.

نصیری با بیان اینکه تاکنون چندین قانون برای کمک و تسهیل به شرکت‌های دانش‌بنیان در شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسیده است، اظهار کرد: در جلسات آتی صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز قانون دیگری به‌عنوان مکمل قانون ماده ۲۵ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح خواهیم کرد که امیدواریم تصویب شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز با ذکر اینکه قانون مدنظر کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز کامل.تر از قانون ماده ۲۵ است، تصریح کرد: علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان در این قانون شرکت‌های فناور نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

به گفته نائب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر شیراز؛ مهمترین حمایت از شرکت‌های دانش و فناور این است که مشتری‌های دائمی و همیشگی داشته باشند.

نصیری در خصوص مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز نیز عنوان کرد: مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز که به‌صورت مستمر نیازهای فناورانه بخش‌های مختلف شهرداری شیراز را رصد کرده و حلقه وصل شهرداری با شرکت‌های دانش.بنیان و فناور باشد و همچنین دستاوردهای علمی و دانشی را در معرض دید عموم قرار دهد.

او با اشاره به لزوم برگزاری رویدادهای نظیر رهش بیان کرد: در سالیان گذشته شیراز به‌عنوان یک مرکز علمی و دانشی مطرح بوده که امیدواریم با برنامه‌ریزی و برگزاری چنین رویدادهایی و همچنین پیگیری مسائل بعد از آن‌، جایگاه دانش بنیان و فناوری را در شیراز ارتقا داده و به جایگاه واقعی آن برسانیم.

احصای ۳۰۰ نیاز فناورانه در شهرداری شیراز

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز نیز با اشاره به احصای ۳۰۰ نیاز فناورانه در شهرداری شیراز گفت: در سازمان فاوای شهرداری شیراز آماده همکاری با شرکت‌هایی که بتوانند در رفع نیازهای فناورانه ما مؤثر واقع شوند، هستیم.

محمدعلی علویان‌مهر عنوان کرد: مجموعه شورا و شهرداری شیراز پای کار حل مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

او با اشاره به بودجه سال آینده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت سازمان فاوای شهرداری شیراز تخصصی و اغلب به شکل تکنولوژی روز است که می‌توانیم قدم‌های خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش.بنیان برداریم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز ادامه داد: از همه مجموعه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دعوت می‌کنیم روی موضوعات چالشی متمرکز شده و با داشتن قوانین خوبی که در این زمینه تصویب شده، می‌توانیم همکاری‌های مطلوبی داشته باشیم.

دبیر برگزاری رویداد ریورس پیچ رهش و مسئول مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز نیز بیان کرد: وظیفه مرکز نوآوری و فناوری تازه تأسیس در بدنه شهرداری شیراز تسهیل‌گری و پل ارتباطی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور با سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری شیراز است که ۱۴ بند حمایتی در آیین‌نامه مرکز دیده شده و آمادگی همکاری با فناوران و نخبگان کلان‌شهر شیراز را داریم.

محمد سادات شریفی افزود: ریورس پیچ شامل دو مرحله برگزاری با هدف ایجاد ارتباط بدون واسطه بین سازمان‌ها و شرکت‌ها برگزار می‌شود.

به گفته او؛ در مرحله اول رویداد امروز ٦ سازمان شهرداری از جمله مدیریت پسماند، سیما، منظر و فضای سبز شهری، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، کنترل ترافیک، حمل‌ونقل ریلی و سازمان فاوا مهمترین نیازهای فناورانه خود را مطرح می‌کنند و در مرحله بعد جلساتی بعد از ظهر همان روز تحت عنوان جلسات رودرو برگزار می‌شود و صاحبین ایده راه‌ه‌حل خود را در خصوص نیازهای مطرح شده عنوان می‌کنند.

انتهای پیام /  108
221 کلیک ها  سه شنبه, 16 اسفند 1401 13:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا