• شهردار منطقه هشت شیراز عنوان کرد :

احیا بافت تاریخی شیراز برای ترویج فرهنگ

شهردار منطقه هشت شیراز گفت: بافت تاریخی شیراز ارزشمند ترین منطقه شهر است .

منصوره خسروبیگ/ راستین آنلاین:  علی مصلی نژاد، امروز سه شنبه (29 آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سرمایه شیراز بافت تاریخی و فرهنگی است و اگر به دنبال ترویج فرهنگ شیراز هستیم راهش احیای بافت تاریخی شیراز است، گفت: بافت تاریخی شیراز ارزشمند ترین منطقه شهر شیراز است.


شهردار منطقه هشت شیراز افزود: هر فردی که به شیراز سفر می کند به هر دلیلی به منطقه هشت وارد می شود و چرا که حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و اماکن منحصر بفرد گردشگری مثل مدرسه خان در این منطقه وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه تخفیف های شهرداری شامل این منطقه هم می شود و تا پنجم دیماه 20 درصد، از ششم دی ماه تا پنجم اسفند 15 درصد از 6 اسفند تا پایان سال 12 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است، افزود: 13 پروژه محرومیت زدایی با اعتبار 39 میلیارد تومان در منطقه هشت شهرداری در نظر گرفته شده است.


مصلی نژاد با یادآوری این مطلب که این پروژه ها نیاز واقعی مردم هستند، افزود: 50 درصد تعداد پروژه هایی که 2 هفته پیش راه اندازی شد، مربوط به این منطقه بود که اعتبار آن حدود 72 میلیارد تومان بود.


وی با اشاره به اینکه برگرداندن امید به زندگی به جلوگیری از هجرت آنان مهم است و باید کاری کنیم مردم از بودن در این منطقه لذت ببرند، تاکید کرد: 27 پروژه 121 میلیارد تومان در سال اخیر در این منطقه به بهره برداری رسید و 21 پروژه با اعتبار 75 میلیارد تومان در حال اجراست که نمونه آن مرمت و بهسازی مسجد تاریخی عتیق است و 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و یک میلیارد تومان هزینه می شود و با نظارت میراث کار می شود.


مصلی نژاد با اشاره به اینکه اعتبارات میراث کافی نبود شهرداری با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در احیای برخی نقاط فعالیت دارد، تاکید کرد: چهار میلیارد تومان برای احداث 20 پارک کوچک در نظر گرفته شده است و این پارک ها فعال می شود.


وی با اشاره به اینکه برای توسعه مسجد و حرم «ام احمد (س)» 2 و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: بهسازی سرویس بهداشتی مسجد وکیل با یک و نیم میلیارد تومان هزینه انجام می شود.
مصلی نژاد گفت: احیای میدان توپخانه شیراز بالغ بر یکصد میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.


وی با اشاره به اینکه 13 ضایعاتی در منطقه هشت فعال بودند که برای نخستین بار پلمب شدند، افزود: مجوزهای ضایعاتی ها لغو شده است.

همچنین مهدی نصیری قره قانی، در جمع خبرنگاران گفت: ما باید فضای بافت را به فضای شیراز قدیم تبدیل کنیم و این نیاز دارد توجه ویژه ای به آن شود و در معرفی و حفظ فرهنگ تاریخی ما موثر است.

 

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه هشت شهرداری شیراز با یادآوری این مطلب که بودجه اول عمرانی شیراز را به منطقه هشت اختصاص داد، اظهار کرد: بیشترین پروژه های فعال عمرانی، کلنگ زنی شده و افتتاح شده شیراز در این منطقه وجود دارد و پروژه ها برای احیای بافت قدیم در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به ذات کالبدی بافت هزینه بیشتری را روی دست شهرداری می گذارد، اظهار کرد: در تلاش هستیم با مدیریت یکپارچه شهری بتوانیم پیگیری کنیم و 34 وظیفه داریم در شورا که چهار مورد به دستگاه های خدمات رسان بر می گردد که آنان هم باید همکاری کنند.

انتهای پیام /  108
101 کلیک ها  سه شنبه, 29 آذر 1401 15:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا