لزوم تسریع احداث المان میدان «امام حسین (ع)» شیراز

عضو شورای شهر شیراز گفت: با دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در ۱۹ مهرماه سال گذشته مصوبه برای برگزاری مسابقه و احداث المان میدان «امام حسین (ع)» ارائه شد اما امروز پس از گذشت بیش از یکسال از مصوبه مذکور متاسفانه شاهد احداث این المان نبوده ایم.

منصوره خسروبیگ/ راستین آنلاین :  علی اکبر سلطانی، امروز یکشنبه (27 آذر) در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به آئین کلنگ زنی فاز دوم خط 2مترو شیراز به مناسبت هفته حمل و نقل گفت: این اقدام با هدف توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری و ارائه خدمات به مردم شمال شرق و شرق شیراز با طولی بیش از پنج کیلومتر انجام شد که ظرف 30 ماه به بهره برداری خواهد رسید.


عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: این اقدام و احداث سه ایستگاه از این فاز و تکمیل پنج دستگاه باقی مانده از خط 2، نشانه اراده جدی شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز در حوزه حمل و نقل عمومی است.


وی اضافه کرد: خدمت گرفتن از ۲۴ دستگاه اتوبوس از ۱۰۷ دستگاه خریداری شده در مناطق جنوبی شهر شیراز و جایگزینی اتوبوس‌ های فرسوده و بازسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری و هوشمندسازی، ارتباط مردم با اتوبوس های طول مسیر و پرداخت غیر نقدی کرایه تاکسی و راه اندازی سامانه های هوشمند نظارتی بر اتوبوس ها دستاوردهای دیگر این هفته بود.


سلطانی با اشاره به اقدامات شهرداری شیراز برای ایجاد آرامش بصری هم گفت: شهرداری شیراز اثرات اقداماتی که در پی اغتشاشات اخیر در شهر ایجاد شده است را در کمتر از ۴۸ ساعت از شهر زدود.


وی ادامه داد: شورای اسلامی ششم بارها در خصوص تخلفات ساخت و ساز در حوزه باغات قصردست تذکراتی داده است اما متاسفانه امروز برخی مشاورین املاک پیشنهادات خاص و مشخصی را در حوزه باغات و حریم شخصی مطرح می کنند که گویا کوتاهی مجموعه تخلفات شهری و معاونت‌های خدمات شهری در سطح مناطق و معاونت خدمات شهری است.


سلطانی تصریح کرد: این ساخت و سازهای غیر مجاز، تضییع حقوق شهری و از بین بردن ریه تنفسی شهر شیراز است که با کوتاهی معاونین و برخی مدیران شهرداری صورت می پذیرد و شهردار شیراز باید نظارت خود را در این حوزه تقویت کند و با کمک ظرفیت های نظارت هوشمند و تبیین برنامه های مشخص از این اتفاق های ناگوار جلوگیری شود.


وی با اشاره به میدان «امام حسین (ع)» به عنوان یکی از میادین اصلی شهر شیراز عنوان کرد: با دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در ۱۹ مهرماه سال گذشته مصوبه برای برگزاری مسابقه و احداث المان این میدان ارائه شد اما امروز پس از گذشت بیش از یکسال از مصوبه مذکور متاسفانه شاهد احداث این المان نبوده ایم و غفلت از احداث این المان و مابقی مصوبات دیگر در حوزه احداث المان های فاخر و تعیین تکلیف ورودی های شهر از دغدغه های مردم شیراز است.


سلطانی از بارندگی های اخیر هم یاد کرد و گفت: در خیابان های «شهید آقایی» و «محلاتی» و اکثر زیرگذرهای شیراز شاهد انباشت آب و عدم تخلیه مناسب در پی این بارندگی بودیم که مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرد و شهرداری در این خصوص باید اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام /  108
124 کلیک ها  یکشنبه, 27 آذر 1401 21:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا