برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان فارس اعلام شد

برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان فارس اعلام شد
   
برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان فارس اعلام شد |||| ||||

 مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان فارس گفت: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری حدود ۶۰ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان از دانشگاه‌ها و مراکز علمی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تجلیل خواهند شد.


به نقل از ایرنا دکتر سید آیت‌اله رزمجو روز اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان فارس ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۱ آذرماه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و دیگر مسئولان استانی افتتاح می‌شود.
مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان فارس ادامه داد: مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان روز چهارشنبه ۲۳آذرماه در محل نمایشگاه با حضور استاندار فارس برگزار می‌شود و در این مراسم حدود ۶۰ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان از دانشگاه‌ها و مراکز علمی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تجلیل خواهند شد.
رزمجو با بیان اینکه شعار هفته پژوهش امسال با توجه به شعار سال «پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» انتخاب شده است، گفت: نمایشگاه در روز یکشنبه ۲۰ آذرماه مختص بازدید دانشگاه‌ها و سازمان‌ها است و عموم مردم می‌توانند از روز دوشنبه ۲۱ آذرماه تا چهارشنبه ۲۳ آذرماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ از این نمایشگاه بازدید کنند.
استاد دانشگاه شیراز هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ را معرفی جدیدترین دستاوردهای پژوهش و فناوری به عموم مردم و جذب سرمایه‌گذاران دانست و گفت: از دیگر اهداف ما آشنایی دانش‌آموزان با فن‌بازار و تجاری‌سازی دانش است تا از این طریق افراد را از سنین پایین با فعالیت در حوزه پژوهش و فناوری آشنا کنیم. بر همین اساس امسال سعی کردیم، حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهش و فناوری پررنگ‌تر باشد و امکان بازدید دانش‌آموزان از نمایشگاه‌ را نیز فراهم کرده‌ایم.
رزمجو عنوان کرد:در این نمایشگاه که در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی برگزار می‌شود، میزی در نظر گرفته‌ایم تا پژوهشگران و فناوران بتوانند با مسئولان در سازمان‌های مختلفی که با کار و نوع فعالیت آنها در ارتباط هستند تعامل و ارتباط برقرار کنند.
مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری به بیان عناوین روزهای هفته پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: روز اول با عنوان «جهاد تبیین و دستاوردهای علمی و فناوری»، روز دوم با نام «مدرسه و آینده‌سازان خلاق»، روز سوم «علوم انسانی و علوم پایه - ارکان اقتصاد دانش‌بنیان»، روز چهارم با عنوان «دانشگاه، مبدأ تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، روز پنجم با نام «پژوهش و فناوری، بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی»، روز ششم تحت عنوان «دانشمندان و سرآمدان علم؛ پیشران پژوهش و فناوری» و روز هفتم با عنوان «پژوهش و فناوری، حوزه و دانشگاه» نام‌گذاری شده‌ است.
انتهای پیام /  108
169 کلیک ها  شنبه, 19 آذر 1401 11:15
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا