برنامه‌های هفته بزرگداشت حافظ در شیراز

  معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، برنامه‌های گرامیداشت هفته حافظ در شیراز را تشریح کرد.

غلامرضا خوش‌اقبال دوشنبه ۱۷ مهر با گرامی‌داشت فرارسیدن زادروز فرخنده پیامبر رحمت (ص) و هفته وحدت، هم‌زمانی آن را با ایام بزرگداشت بزرگ‌شاعر آیینی ایران، حافظ شیرازی در بیستم مهرماه مغتنم شمرد و به خبرنگاران گفت: گفتمان حافظ، همان گفتمان قرآنی است که برآیند آن را در سروده‌هایش می‌خوانیم؛ همان گفتمان مهربانی و مهرورزی که ره‌آورد آسمانی پیامبر اسلام (ص) بود.

این مقام فرهنگی در فارس، با اشاره به رویدادهای فرهنگی و هنری مردمی در گرامیداشت هفته بزرگداشت حافظ که هر ساله برگزار می‌شود، ادامه داد: در چند ماه گذشته، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و برنامه ریزی هفته بزرگداشت حافظ شیرازی، تلاشی بوده تا به یکپارچگی این دو رویداد بزرگ فرهنگی، در کنارهم برسیم.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس، خاطرنشان کرد: فعالیت های امسال با نام «آستان جانان» و برگرفته از گفتمان خواجه شیراز است، که از امروز هفدهم مهرماه آغاز می‌شود و بیست و دوم این ماه ادامه خواهد داشت که آغازگر آن، گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی و خوشنویسی در گذر حافظ، است.

وی با بیان اینکه آیین ویژه یادروز حافظ شیرازی، ساعت ۱۹ چهارشنبه ۲۰ مهر در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این ایام افزون بر نمایشگاه، کارگاه‌های هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نشست‌های ادبی، شعرخوانی، حافظ‌خوانی همراه با حضور اهالی فرهنگ، ادب و هنر برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: رویداد ویژه امسال نیز همچون هر سال، برگزاری یادروز خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی است که با حضور فرهنگ‌وران، هنرمندان، ادب‌دوستان، هنردوستان ایران و جهان و مسئولان استانی و کشوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1006 کلیک ها  دوشنبه, 18 مهر 1401 21:04
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا