بهزیستی فارس همیار مردم است / حل مشکلات کودکان در سن طلایی رشد

بهزیستی فارس همیار مردم است / حل مشکلات کودکان در سن طلایی رشد
   
بهزیستی فارس همیار مردم است / حل مشکلات کودکان در سن طلایی رشد |||| ||||

مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت :  والدین اگر حس می کنند فرزندانشان دچار مشکل هستند با مشاوران صحبت کنند و در سن طلایی به درمان فرزند خود بپردازند.


منصوره خسروبیگ/ راستین آنلاین: محمدرضا هوشیار، امروز دوشنبه (14 آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با تلاش مضاعف و همت والا ثابت می کنند که معلولیت ناتوانی نیست، گفت: شعار امسال «راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر نقش نوآوری در ایجاد جهانی دسترس پذیر و برابر» است.
مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه پیگیری مسابقات نقاشی، عکاسی و ویلچررانی در این هفته خواهیم داشت، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه توانمندی های معلولین از دیگر برنامه های ویژه روز جهانی معلولین است.
وی با اشاره به اینکه بوستان معلولین هفته پیش به بهره برداری رسید، افزود: 141 هزار و 763 پرونده دارای معلولیت در فارس داریم که بیشترین آمار آن در معلولین جسمی حرکتی، شنوایی، ذهنی، بینایی و بیماران روانی مزمن هستند که طبقه بندی معلولین به خیلی شدید، شدید، متوسط و خفیف است و این برچسب ها توسط کمسیون پزشکی زده می شود.
هوشیار با اشاره به اینکه در سطح فارس 9 مرکز نگهداری و توانبخشی سالمندان داریم، افزود: سه مرکز توانبخشی و نگهداری جسمی و حرکتی داریم و 34 مرکز ویژه معلولین ذهنی و همچنین 9 مرکز ویژه بیماران روانی مزمن در فارس وجود دارد.
مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه هزینه مناسب سازی منازل معلولین تا 20 میلیون تومان به جامعه در نظر گرفته شده است و از اعتبارات سازمانی خود هزینه می شود، تاکید کرد: 2 هزار و 170 دستگاه ویلچر توزیع شده که سال گذشته 900 دستگاه بوده است و امسال حدود یک هزار و 820 سمک توزیع شده است که ادامه توزیع تا نوروز 1402 شکل می گیرد و افراد پشت نوبتی ها به یک سوم تقلیل یافته است.
وی با اشاره به اینکه اگر با این وضعیت پیش برویم سال آینده به صفر نزدیک می شویم، اظهار کرد: امیدوارم در جاده ها و ساخت خودرو به گونه ای تغییر را شاهد باشیم که افراد سالم ویلچرنشین نکند.
هوشیار با یادآوری این مطلب که بهزیستی ترمینالی از آسیب هاست، افزود: برخی ها وظایف خود را درست انجام نمی دهند که باعث معلولیت افراد و سرریز آنان به بهزیستی می شود.
وی با اشاره به اینکه 97 هزار و 840 کودک بین سه تا 6 سال غربالگری چشم پزشکی داشتند، تاکید کرد: سه هزار و 990 مورد اختلال بینایی بوده است و غربالگری شنوایی برای نوزادان تا یک ماه باید انجام شود.
هوشیار با اشاره به اینکه سال گذشته 162 تشک مواج تهیه شده که امسال 500 مورد تهیه شده است، اظهار کرد: 54 هزار و 883 نفر در سطح استان از معلولین جسمی و حرکتی هستند، 29 هزار و 72 نفر معلول شنوایی، 20 هزار و 326 نفر معلول بینایی و هشت هزار و 943 نفر معلول روانی مزمن هستند.
مدیر کل بهزیستی فارس با یادآوری این مطلب که استاندار دستور داده است تمام سازمان ها و نهادها باید جامعه هدف را جذب کند و به ما اطلاع رسانی کند تا آخر این برج باید این اتفاق روی دهد، افزود: اغلب دستگاه ها سه درصد ها را رعایت کردند ولی 30 درصد ها را رعایت نکردند.
وی با اشاره به اینکه درصد مناسب سازی در استان بین 30 تا 50 درصد است ولی در حوزه معابر در وضعیت خوبی نیستیم، تاکید کرد: با کمک افراد دارای معلولیت 40 خیابان پرتردد که توسط معلولین انتخاب شده است، مشخص شد و شهرداری قول داده است تا پایان 1402 این خیابان ها مناسب سازی می شود.
هوشیار گفت: والدین اگر حس می کنند فرزندانشان دچار مشکل هستند با مشاوران صحبت کنند و در سن طلایی به درمان فرزند خود بپردازند.
انتهای پیام /  108
252 کلیک ها  دوشنبه, 14 آذر 1401 18:43
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا