لزوم آموزش دیدن مردم و مسئولان شیراز برای مقابله با حوادث

شهردار شیراز گفت : پدافند به معنای مقابله با هر حادثه، بلایای طبیعی، حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، سیل، طوفان، کرونا و ... است و مردم و مسئولان برای مقابله با این حوادث باید آموزش ببینند.

 به گزارش راستین آنلاین همایش پدافند غیرعامل کارکنان شهرداری شیراز، امروز پنج شنبه (12 آبان) به همت اداره مطالعات بحران معاونت محیط زیست و خدمات شهری برگزار شد.


محمدحسن اسدی در این همایش گفت: کمیته‌ های پدافند غیرعامل شهرداری شیراز باید به صورت جدی کار کارشناسی انجام دهند و برای اجرایی شدن یک شهر ایمن، زیست پذیر و قابل زندگی اقدام کنند.
شهردار شیراز افزود: پدافند به معنای مقابله با هر حادثه، بلایای طبیعی، حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، سیل، طوفان، کرونا و ... است و مردم و مسئولان برای مقابله با این حوادث باید آموزش ببینند.
وی اضافه کرد: باید به امکانات، علم روز، فناوری و آموزش مورد نیاز مجهز شویم و ۱۳ هزار کارمند شهرداری از مدیران تا پاکبانان آموزش لازم را ببینند زیرا در زمان وقوع حوادث شهرداری با تمام امکانات، عوامل و تجهیزات پای کار می اید و ارگان‌ های دیگر هم به کمک شهرداری می‌آیند و بنابراین پدافند غیرعامل موضوع بسیار مهمی است.
شهردار شیراز تاکید کرد: شهرداری شیراز به شهرهای مجاور هم کمک می‌کند و امروز تنها خدماتی که واگذار نشده، آتش نشانی است چرا که یک کار لحظه ای و همگانی است که وقفه هم ندارد.
پدافند غیرعامل یک سپر امنیتی است
محمد جباریان هم در این نشست گفت: هفته پدافند غیرعامل، هفته تدوین دستاوردها و بنیان‌های پدافند غیرعامل است و پیشرفت علم و فناوری موجب میزان تهديدات و مخاطرات شده که باید روش مواجهه درست با آنها را بیاموزیم.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس ادامه داد: پدافند غیرعامل یک سپر امنیتی است و نگاه و رویکرد به پدافند غیرعامل باید با استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه باید تهديدات حوزه شهری را پیش بینی کنیم، بیان کرد: امروز با هماهنگی مدیران و شرکت ‌های دانش بنیان بیش از ۳۰ مورد همایش برگزار شده است که اقدام خوبی در حوزه دانش بنیان سات.
پدافند غیرعامل برای شهرداری یک الزام است
مسعود زارعی با اشاره به اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل شهرداری شیراز باید به شورای اسلامی شهر شیراز ارسال شود، گفت: پدافند غیرعامل برای شهرداری یک الزام است و آموزش در این حوزه هم باید الزامی شود.
 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: آمادگی ها باید به شکل اجرایی باشد و مردم باید آموزش‌ های لازم را دیده باشند تا در مواقع بحران واکنش درستی نشان دهند.
غلامرضا غلامی هم تاکید کرد: شهرداری شیراز در پدافند غیرعامل پیشرو است و تمام تلاش خود را می کند تا اثرات یک موضوع مخرب را کاهش دهد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز ادامه داد: شهرداری شیراز با ایجاد کارگروه های خدمات شهری، کارگروه ایمنی، کارگروه سایبری، کارگروه فرهنگی، کارگروه فنی و عمرانی، کارگروه شهرسازی، کارگروه حمل و نقل ترافیک به ریاست شهردار شیراز به تقسیم وظایف پرداخته و تشکیل جلسه داده است.
وی اعلام کرد: در شهرداری شیراز الزام قانونی داریم که یک درصد از اعتبارات تملک دارایی ها و اعتبارات هزین ه‌ای در موضوع پدافند غیرعامل هزینه شود.
خاطر نشان می شود، در این نشست شهردار شيراز در حکمی از سوی استاندار فارس به‌ عنوان‌ رئیس پدافند غیرعامل شهرداری شیراز منصوب شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
258 کلیک ها  جمعه, 13 آبان 1401 17:16
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا