بهترین راه تامین منافع مردم همیاری همه جریان‌هاست

بهترین راه تامین منافع مردم همیاری همه جریان‌هاست
   
بهترین راه تامین منافع مردم همیاری همه جریان‌هاست |||| ||||

 نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر این نکته که تا فضای عمومی شهر آرام نباشد، نمی‌توان کارهای بزرگ در آن انجام داد، گفت: بهترین راه تامین منافع مردم و شهر، هماهنگی، همفکری و همیاری همه جریان‌هاست.


آیت الله لطف‌الله دژکام در دیدار با شهردار منتخب شورای شهر شیراز بیان کرد: پذیرفتن مسئولیت به ویژه در این وضعیت خاص جهانی، ملی و استانی جز دغدغه خدمت هیچ انگیزه دیگری نمی‌تواند داشته باشد.
به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام ادامه داد: خدمت مسلما یک عبادت بزرگ است و اگر کسی موفق به خدمت شود هم در چشم مردم هم در پیشگاه خدا یک مقام و درجه‌ای پیدا می‌کند که گاهی ارزش دارد که انسان سختی‌های این فضا را به خود هموار کند.
امام جمعه شیراز خطاب به محمدحسن اسدی، شهردار منتخب شورای شیراز گفت: بنده نسبت به توانایی‌های شما آشنایی دارم و در جریان توانمندی‌ها و آشنایی شما با کار مجموعه هستم و این خود می‌تواند زمینه توفیق باشد اما بالاخره شیراز فضای خاصی دارد و در خصوص توفیق خدمت در این فضا، انسان باید دقت بیشتری کند و کار سخت تر است.
آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: تا فضای عمومی شهر آرام نباشد، نمی‌توان کارهای بزرگ در آن انجام داد و آرامش با جناح بندی و تقابل مسلما جور در نمی‌آید.
او تصریح کرد: اگر فضای شهر اطمینان کرد به یک نفر که غرضی ندارد و می‌خواهد برای بهبود وضع شهروندان این کلان شهر بزرگ تلاش کند، بقیه موارد آسان می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: نگاه همه به این است که دکتر اسدی چه می‌کند؟ از فردا وارد بحث و جدل با کسانی که در جناح‌های دیگر هستند، می‌شود؟ یا بر خدمت و بهبود وضعیت شهر و ایجاد آرامش تمرکز می‌کند؟
دژکام آیت‌الله دژکام مجددا خطاب به شهردار منتخب شیراز با بیان اینکه شما جلسه‌ای برای جلب سرمایه گذاری در شیراز برگزار کردید که خوب و مفید بود، گفت: بنده به یاد دارم خیلی از کشمکش‌هایی که در شهر بوده با همین نوع نگاه رو به بهبود رفته و تا وقتی این نگاه نیاید شهر قفل می‌شود و بهترین راه هماهنگی، همفکری و همیاری همه جریان‌ها است برای اینکه منافع مردم و شهر تامین شود.
او اظهار کرد: در مورد برنامه ۵ ساله کاری را دوستان شورای شهر و شهرداری دنبال می‌کردند که اتفاق خوبی است و رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با هیئت دولت فرمودند که باید برنامه داشته باشید و برنامه مهم است ولی برنامه‌ای که قابل اجرا و واقعیت گرا باشد.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: در چند ساله گذشته بحث شهر خدا محور و شهر دینی در شیراز که سومین حرم اهل بیت(ع) است، مطرح بوده و اگرچه با اینگونه افق های متعالی خیلی فاصله داریم اما در عین حال شیراز با ظرفیت‌هایی که دارد باید به این سمت برود.
آیت‌الله دژکام گفت: در برنامه ۵ ساله شهرداری، قسمتی که مربوط به مسائل فرهنگی است با آنچه که نگاه انقلاب اسلامی به مقوله فرهنگ بوده فاصله دارد و گویا تعمدی بوده و گرچه برای اصلاح این روند تلاش‌های خوبی انجام شده اما شهردار منتخب نیز باید به این مسئله دقت کند.
او تاکید کرد: اگر مردم حس امیدی پیدا کنند و آرامش ایجاد شود کارها بهتر پیش خواهند رفت و به نتایج مطلوبی خواهیم رسید همانطور که رهبری در سخنرانی خود به دولت فرمودند که یک امید ایجاد کردید.در رابطه با شورا و شهرداری نیز توقع همین است که یک حس امید ایجاد شود که شهر رونق دارد و به آینده خوبی می‌رود و کار راه می‌افتد.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه بخش‌هایی از شهر که در چشم گردشگر هست باید از لحاظ زیبایی و جذابیت در حد مطلوب باشد که وقتی گردشگر می‌آید حس کند با یک شهر تمیز، زیبا و ویژه رو به رو است که متاسفانه این قسمت‌ها گاهی کم دقتی شده و مسیرهای گردشگری که تعریف شده باید دائم مراقبت شود با این اسم و رسمی که شیراز دارد، گفت: بحث محرومیت زدایی کار خوبی است اما اینکه چه می‌خواهیم انجام دهیم و چگونه کار کنیم مهم است.در بحث مهاجرت پذیری و... باید خیلی ابعاد قضایا بررسی شود و اینکه هر کدام از اینها تاثیرش بر اقتصاد و درآمد شهر چگونه است باید مدنظر قرار گیرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
188 کلیک ها  سه شنبه, 15 شهریور 1401 10:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا