نمایش میدانی "محشر" با حضور هنرمندان شیرازی برگزار می‌شود

 رئیس شورای شهر شیراز، از اجرای نمایش بزرگ میدانی "محشر" با حضور ۱۵۰ نفر از هنرمندان شیرازی خبر داد.


به گزارش راستین آنلاین مهدی طاهری شامگاه یکشنبه ۱۳ شهریور در نشست خبری تشریح اجرای نمایش بزرگ میدانی محشر بیان کرد: آنچه که مسلم است و بارها بر آن تأکید داشته‌ایم سرمایه اجتماعی است که یکی از بزرگترین سرمایه‌های بزرگ هر کشور و ملت است و در فرآیندها، ملت‌ها زمانی به این تکامل صورت می‌رسند که سرمایه اجتماعی در بالاترین حد خود باشد.
او با بیان اینکه آن چه که باعث افزایش این سرمایه اجتماعی می‌شود قدرت فرهنگی یک کشور است، گفت: هدف‌گیری دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بر سرمایه اجتماعی است و آن چه که این حکومت را بی‌بدیل کرده است، سرمایه اجتماعی و ملت انقلابی آن است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: برای حفظ و توسعه این فرهنگ باید نسبت به آن خدمت کرد و برای حفظ ماندگاری آن در ذهن مخاطب باید از طرق مختلف فرهنگی این کار را انجام داد.
طاهری تأکید کرد: جا داشت این نمایش با دیگر موضوعاتی که امروزه جوانان ما توجه بیشتری به آنها دارند، باشد.ما از قالب‌های هنری کم استفاده کرده‌ایم و در شیراز، شهری که خود را بدرستی مدعی علم، فرهنگ و هنر می‌شناسد، متبلور بشود و ما بتوانیم در این موضوعات پیشران باشیم. 
او با اشاره به اینکه امروز مظلوم‌تر از انقلاب اسلامی خود انقلاب اسلامی است، افزود: در حوزه سینما رمز و رازهای فراوانی از گذشته انقلاب نهفته است و برای ما انتقال این محتوا سخت است و متأسفانه به دلیل کم کاری و متد و روش‌ها به سمت شیوه‌های جذاب و مدرن نرفته‌ایم.
معاون فرهنگی سپاه فجر فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه رویداد میدانی محشر با مشارکت دستگاه‌های متولی اجرا می‌شود، گفت: یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که دشمن در حال حاضر علیه ملت ما دارد معنویت‌زدایی از جوانان و مردم است و بهترین شیوع مقابله با این اقدام استفاده از شیوه زبان هنر است.
رنجبر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه هر انقلاب، تمدن و فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود شانس نفوذ و گسترش دشمن وجود نخواهد داشت، عنوان کرد: امید است بتوان از زبان هنر در شهر شیراز که شهر ادب و هنر پرور است، بتوان هنرهای اثرگذار تولید کرد.
او اضافه کرد: باتوجه به استقبال مردم از اجرای نمایش فصل شیدایی در سال ۹۶ مقرر شد تا شهر شیراز نقش کلیدی خود را دوباره برای اجرای چنین رویداد فاخری اجرا کند. 
معاون فرهنگی سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه شهر شیراز تشنه اجرای چنین رویدادهایی است، گفت: این نمایش میدانی دو وجه تمایز دارد که موضوع معاد و شفاعت شهداء از جمله آنها است و در این نمایش به آنها پرداخته می‌شود. تبیین هدف زندگی یکی از رهاوردهای اصلی این نمایش است تا ما همچون جامعه غرب دچار پوچی و گرفتار بیهودگی‌ها نشویم.
مصطفی مشفقیان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هم با بیان اینکه نخستین اکران این نمایش میدانی طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ شهریور است، گفت: این‌ نمایش پس از ۲۲ شهریور تا ۵ مهر ماه نیز در محل گود سیمان اجرا خواهد شد.
او اظهار کرد: محتوای این نمایش با موضوع معاد، پیاده‌روی اربعین و آیتم‌هایی از زندگی شهید اسکندری و شهید اسلامی نسب خواهد بود و باتوجه به اینکه برای اولین بار در شهر شیراز نمایش میدانی فصل شیدایی به میزبانی شیراز برگزار شد و تعداد ۱۲۰ هزار نفر این نمایش را تماشا کردند لذا بر آن شدیم تا در سال جاری نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرای یک نمایش با موضوع معاد را به صحنه ببریم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
203 کلیک ها  دوشنبه, 14 شهریور 1401 11:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا