اجرای پروژه های عمرانی بر مبنای مردم محوری

اجرای پروژه های عمرانی بر مبنای مردم محوری
   
اجرای پروژه های عمرانی بر مبنای مردم محوری |||| ||||

عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه دو در بازدید از پروژه های عمرانی سطح منطقه بر اجرای پروژه های عمرانی بر مبنای مردم محوری تاکید کرد. 

به گزارش راستین آنلاین  محمد تقی تذروی در اولین بازدید از پروژه های عمرانی که با سرپرست شهرداری منطقه و معاون عمرانی همراه بود، اظهار کرد: هدف از این بازدید آگاهی یافتن از وضعیت پروژه ها و همچنین بررسی و چگونگی روند اجرای آنان بود. وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه دو دارای محلات کم برخوردار شهر است، افزود: تلاش داریم تا تا پایان دوره ششم شورا پروژه های خوب و موثری را در سطح منطقه تکمیل و یا احداث کنیم.

 عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه دو ضمن تقدیر و تشکر از شهرداران سابق در منطقه به دلیل اجرای پروژه های مختلف گفت: خوشحالم که امروز ‌شهرداری جوان اما پرتجربه و از جوانان رویش گام دوم انقلاب با تحصیلات مهندس شهرسازی، کارشناسی ارشد مدیریت شهری و دکتری مدیریت سکان مدیریتی این منطقه را به دست گرفته است و انتظار هم می رود که بتواند کارهای مهم و زیربنایی را در منطقه انجام دهد.

 تذروی با اشاره به اینکه هر کدام از پروژه های عمرانی دارای بودجه و زمانی مشخص برای بهره برداری هستند، افزود: منطقه دو شهرداری شیراز به دلیل اینکه در بافت قدیم شهر واقع شده است دارای ویژگی های خاص است که در اجرای پروژه ها باید به این شاخص ها توجه کرد.

 وی با بیان اینکه تلاش ما رضایت مندی شهروندان و رفع نیازهای آنان است، گفت: در محلات مختلف این نیازها متفاوت بوده، گاهی احداث فضای سبز و یک پارک محلی مورد نیاز شهروندان است و گاهی آسفالت معابر نیاز آنان است بنابراین شناخت منطقه و توجه داشتن به درخواست های آنان برای ما حائز اهمیت است. 

عضو ناظر شورا شهر شیراز در منطقه دو با بیان اینکه برخی از پروژه های عمرانی در حال اجرا دارای کارکرد فرامنطقه ای و کل شهر از اجرای آن بهره مند می گردد، اظهار کرد: پروژه آبنما و فضای مبلمان شهری در ابتدای بلوار ماذون قشقایی از پروژه های مهمی است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به منطقه، باعث ایجاد ارزش افزوده املاک محیط پیرامونی آن خواهد شد.

 تذروی گفت: تلاش می شود در سال دوم فعالیت شورا، تمام پروژه ها را به صورت میدانی رصد و بررسی کنیم و در اولین گام نیز سعی بر تکمیل پروژه های با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد در شهرداری منطقه دو است. 

سرپرست شهرداری منطقه دو شیراز:اجرای پروژه های محله محور و نفوذ در محلات مهمترین رویکرد ما است. سرپرست شهرداری منطقه دو شیراز با بیان اینکه اجرای پروژه های محله محور و نفوذ در محلات مهمترین هدف ما است، گفت: رویکرد ما طراحی و اجرای پروژه های عمرانی با محوریت محرومیت زدایی با استفاده از هیات اندیشه ورز و فعالین اجتماعی با هدف رضایتمندی شهروندان خواهد بود. 

 محمد تولایی ‌شیرازی که در سوابق کاریش قائم مقامی شهرداری دو منطقه دیده می شود، افزود: تلاش دارم در طول مدت فعالیتم در منطقه بتوانم پروژه های زیربنایی و اساسی را اجرا کنم تا برخی از مشکلات مزمن برای همیشه از منطقه برچیده شود. 

این شهردار جوان اما با تجربه در بازدید از پروژه پارک حاشیه ای محراب به مساحت 4 هکتار و طول تقریبی دو کیلومتر اظهار کرد: این پروژه در دو فاز اجرا می گردد که فاز اول آن دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است و روند اجرایی خوبی نیز دارد.

 وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه 24 میلیارد تومان است، افزود: دا‌شتن زمین های ورزشی متعدد از جمله زمین چمن مصنوعی، زمین بازی والیبال، مسیر دوچرخه سواری و پیاده راه، سرویس بهداشتی و ساختمان مدیریت از ویژگی های مهم این پروژه است که با تکمیل و بهره برداری از آن شهروندان ساکن در دشت چنار، بلوار مدرس، محراب و شهرک کوثر بهره لازم را خواهند برد.

 سرپرست شهرداری منطقه دو شیراز با اشاره به کلنگ زنی دو پروژه بزرگ 45 متری محراب و پارک حاشیه ای ضلع غربی بلوار احمد ابن موسی(ع) در 20 روز آینده افزود: ۷ پروژه بزرگ از مهر تا بهمن ماه سال‌جاری افتتاح خواهد گردید.

 تولایی در بازدید از پروژه آبنمای ابتدای بلوار ماذون قشقایی بیان کرد: مساحت این آبنما با فضاسازی حاشیه آن حدود یک هکتار است و دارای پیشرفت فیزیکی 90 درصد است که بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست شهرداری منطقه دو شیراز با بیان اینکه قرار گرفتن سطح آبنما از محیط اطراف جلوه ای خاص به فضای شهری اطراف می بخشد و منظر شهری زیبایی را ایجاد می کند، گفت: این آبنما موزیکال دارای 40 روش پرتاب آب است و در حاشیه آن فضاهای متنوع مبلمان شهری در نظر گرفته شده است.

وی در بازدید از پروژه پارک زندگی واقع در محله کم برخوردار دباغی، اظهار کرد: مساحت این پارک یک هکتار است و دارای آبنما، مسیر پیاده راه، روشنایی مناسب، ساختمان مدیریت و فضای سبز مناسب است. 

تولایی با اشاره به اینکه اعتبار اجرایی این پارک 12 میلیارد تومان است و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تولایی بیان کرد: تلاش داریم تا پروژه هایی اجرا کنیم که چهره محرومیت را از منطقه بزداید.

 سرپرست شهرداری منطقه دو شیراز با تاکید بر شهر پایدار و شهروند آگاه، افزود: هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، جهت محرومیت زدایی در محلات هدف اجرا می گردد. وی در ادامه این بازدیدها به بهسازی خیابان شاهدایی الله اشاره کرد و گفت: بهسازی پیاده رو و اصلاح آبخور درختان و پاکسازی جداره ها از مهمترین اقدامات ما در این خیابان خواهد بود. تولایی بیان کرد: نهایتا تا ۲۵ روز دیگر نهضت آسفالت در منطقه ۲ شروع می شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
190 کلیک ها  شنبه, 29 مرداد 1401 09:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا