بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و محرومیت است

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و محرومیت است
   
بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و محرومیت است |||| ||||

عضو شورای اسلامی شهر شیرازسه‌شنبه ١١ مرداد در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه فقر در محلات بیداد می‌کند، گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و محرومیت است.

به گزارش راستین آنلاین عضو شورای شهر شیراز اعتقاد دارد که در بحث محرومیت‌زدایی در گذشته با ضعف تفکر مدیریت شهری مواجه بوده‌ایم و اکنون به واسطه نگاه ویژه مسئولان کلان استان، این تفکر در سطح مدیریت شهری نیز در حال شکل‌گیری و تقویت است.

 

سیده مریم حسینی سه‌شنبه ١١ مرداد در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه فقر در محلات بیداد می‌کند، گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و محرومیت است.

 

او با بیان اینکه اگر تفکر مدیریت شهری از سال‌ها پیش به سمت محرومیت زدایی بود، امروز شاهد این همه محرومیت و آسیب‌های اجتماعی نبودیم، افزود: باید در کنار توجه به حرم‌های مطهر به کوچه پس کوچه‌های پشت حرم که فقر در آن پر رنگ است، نیز باید توجه کرد.

 

عضو  شهر شیراز همچنین از نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار فارس به دلیل تفکر محرومیت زدایی قدردانی و اضافه کرد: این بزرگواران وقتی متوجه جنس کار در کمیسیون محرومیت زدایی شدند، شخصا وارد عرصه شده و حمایت خود را اعلام کردند.

 

حسینی با تاکید بر اینکه محرومیت زدایی مربوط به یک دستگاه و سازمان نیست و تمام ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید پای کار بیایند، عنوان کرد: امروز روستای گردخون یک الگوی بسیار خوب در بخش مشارکت و تعامل میان دستگاهی برای رفع محرومیت زدایی است و این نشان می‌دهد که این تفکر در مدیریت شهری در حال به وجود آمدن است و به یک کلیدواژه تبدیل شده تا جایی که در حوزه سرمایه گذاری نیز گفته می‌شود با رویکرد محرومیت زدایی انجام شود.

 

او با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر شیراز نمی‌تواند برای حریم این کلانشهر بودجه‌ای در نظر بگیرد، گفت: این کمیته به دنبال ساماندهی، برنامه ریزی و سیاست گذاری در حوزه محرومیت زدایی است.

 

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: اگر پیشنهاد الحاق ١٣ روستا به شیراز تصویب می‌شد، خزش شهری بسیار بدی برای این کلانشهر شکل می‌گرفت و آن را ٢٠ سال از پیشرفت در مقایسه با سایر کلانشهرها عقب می‌انداخت.

 

حسینی تاکید کرد: در بحث محرومیت زدایی ضعف و مشکل ما طی سال‌های گذشته، تفکر مدیریت شهری بوده است، چرا که اگر تنها آیین نامه بازآفرینی شهری اجرایی شده بود، بخش مهمی از محرومیت‌ها در سطح شهر رفع می‌شد.

 

او همچنین با بیان اینکه تمام تلاشمان این است که در این کمیته مصوبات و دستورکارها، جنبه زیرساختی داشته باشند، گفت: این کمیسیون در طول فعالیت خود چندین مصوبه بسیار مهم داشته که سه مصوبه کلیدی آن در خصوص شکل گیری کمیسیون ویژه ماده ١٠٠ در حریم شهرها، راه‌اندازی دبیرخانه محرومیت زدایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توسط شهرداری شیراز اجرایی شده است.

 

این عضو شورای شهر شیراز همچنین در پاسخ به این سوال که رئیس شورا در زمان ارائه گزارش عملکرد یکساله اعلام کرده است که مصوبات این کمیسیون اجرایی نشده است، گفت: ریاست شورا اشتباه کرده است.

 

حسینی با تاکید بر اینکه در بحث محرومیت زدایی به سراغ تمام داشته هایمان رفته و به صورت سخت افزاری و نرم افزاری به آن نگاه کردیم، گفت: امروز برخی از شهروندان شیرازی به دلیل فقر مسائل اقتصادی به حاشیه شهر و روستاهای اطراف رفته‌اند که این روند برای شهر به دلیل احتمال شکل گیری آسیب‌های اجتماعی، بسیار خطرناک است.

 

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در روند انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها در سال دوم شورا، برخی از کمیسیون‌ها در هم ادغام شد، گفت: در حال حاضر ٥ کمیسیون شورا در شش کمیسیون اصلی ادغام شده‌اند و کمیسیون محرومیت زدایی نیز با کمیسیون خدمات شهری ادغام و در عین حال به دلیل اهمیت این کمیسیون کمیته‌ای نیز تحت عنوان محرومیت زدایی تعریف شده که به صورت مستقل از کمیسیون عمل می‌کند.

 

حسینی همچنین با بیان اینکه در بحث محرومیت زدایی، سپاه فجر دید ما را بسیار باز کرد، افزود: امروز با شکل گیری دبیرخانه و قرارگاه محرومیت زدایی تلاش می‌کنیم تا از موازی کاری‌ها جلوگیری شود و بودجه‌های محرومیت زدایی دستگاهها در یک مسیر مشخص قرار گیرد.

 

او در خصوص انتخاب دومین هیئت رئیسه شورای شیراز، گفت: برخی پیشنهاد کاندیدا شدن برای هیئت رئیسه را با من مطرح کردند اما اینکه برای رای آوردن نیاز به صحبت با تک تک اعضا باشد را مسیری درست نمی‌دانم و پیشنهاد را نپذیرفتم.

 

حسینی در خصوص اینکه گفته می‌شود در زمان انتخابات کمیسیون فرهنگی قهر کرده است هم گفت: کسانی که نسبت به اخلاق بنده شناخت داشته باشند، می‌دانند که من اهل قهر کردن نیستم اگرچه برخی اوقات بداخلاقی‌هایی را دیده‌ام و معتقدم فرد بداخلاق باید عرصه را ترک کند نه من، اما در عین حال اگر مسئله خاصی باشد که نیاز باشد نسبت به آن موضعی داشته باشم قطعا با مردم حرف می‌زنم و به طور جدی فضا را رها کرده و می‌روم

 او علت غیبت در جلسه کمیسیون مربوطه را قرار ملاقات از پیش تعیین شده ذکر کرد و در پاسخ به این شایعه که او نیروهای متعددی را وارد شورا کرده و در انتصابات دخالت داشته است نیز گفت: همه اینها تهمت است هر عضو شورا طبق مصوبه داخلی می‌تواند ٤ نفر فرد امین را به دفتر خود بیاورد اما بنده در قالب این مصوبه تنها دو نفر را معرفی کرده‌ام و در عزل و انتصاب هیچ مدیری دخالت نداشته‌ام.


عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان قصد شرکت در انتخابات مجلس ندارم و برای حضور در این عرصه هم فکر نکرده‌ام.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
664 کلیک ها  چهارشنبه, 12 مرداد 1401 18:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا