تبیین، معرفی و پژوهش در حوزه هنرهای معماری سنتی شیراز و فارس

تبیین، معرفی و پژوهش در حوزه هنرهای معماری سنتی شیراز و فارس
   
تبیین، معرفی و پژوهش در حوزه هنرهای معماری سنتی شیراز و فارس |||| ||||

رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز  عصر روز یکشنبه 22اسفند در پنجاه و دومین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بررسی طرح همایش شهرسازی و معماری با عنوان ″رواق سومین حرم″ اظهار داشت: این همایش چند سالی است که برگزار می‌شود و این فرصت را به اساتید و دانشجویان معماری، مهندسین معمار، استادکارهای سنتی معمار و طراحان داخلی می‌دهد که با شرکت در همایش الگوهای معماری را معرفی کنند.

 
به گزارش راستین آنلاین رضا محمدیان اضافه کرد: در طرح ارائه شده از کمیسیون شهرسازی و معماری به این همایش یک جامعیت بیشتری داده شده و همچنین با تغییر نام آن تناسب بیشتری با شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت علیهم السلام دارد.
 
رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت با اشاره به لزوم تبیین، معرفی و پژوهش در حوزه هنرهای معماری سنتی شیراز و استان فارس بیان کرد: بعضی از استادکارهای معماری که هم‌اکنون در شهر شیراز و استان فارس در حال فعالیت هستند نه در شیراز و نه در دنیا هیچ جایگزینی ندارند از این رو بایستی در چنین همایش‌هایی به معرفی آثار و فعالیت‌های ایشان در بناهای تاریخی، در ساختمان‌های گوناگون و سایر کارهایی که انجام داده‌اند پرداخته شود ضمن آنکه بر روی هر یک از آنها پژوهش نیز صورت پذیرد.
 
 محمدیان با بیان اینکه باید مدارس هنرهای معماری و کارهای اجرایی سنتی راه‌اندازی گردد، خاطرنشان کرد: بسیاری از این استادکاران بزرگوار به سن پیری رسیده‌اند و از آنجا که با هنری که دارند هیچ جایگزینی برای آنان وجود ندارد، بایستی شاگردان قابلی از این بزرگواران تربیت شوند تا هنر ایشان همچنان باقی بماند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
310 کلیک ها  دوشنبه, 23 اسفند 1400 10:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا