دستگاه های اجرایی برای دفع پسماند های عمرانی و ساختمانی در شیراز همکاری کنند/ ضرورت ایجاد سایت

دستگاه های اجرایی برای دفع پسماند های عمرانی و ساختمانی در شیراز همکاری کنند/ ضرورت ایجاد سایت
   
دستگاه های اجرایی برای دفع پسماند های عمرانی و ساختمانی در شیراز همکاری کنند/ ضرورت ایجاد سایت |||| ||||

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در بازدید از مکانهای مد نظر برای دفع پسماند عمرانی و ساختمانی  گفت: همه دستگاهها و ارگانهای ذیربط باید برای حل مشکل پسماندهای عمرانی و ساختمانی همکاری فعال داشته باشند.

 
به گزرش راستین آنلاین  مسعود زارعی در بازدیدی  که با مسولین شهری شیراز از محل های مورد نظر برای دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی داشت با اشاره به تولید روزانه بیش از 7 هزار تن پسماند ساختمانی در شهر و نبود مکانی برای دفع این پسماندها در آینده ای نزدیک اظهار کرد : در صورتی که ارگانهای ذیربط در تعیین محلهای دفع پسماند عمرانی و ساختمانی مورد نظر با شهرداری شیراز همراهی و همکاری نداشته باشند مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای شهروندان دور از انتظار نخواهد بود.
 
او افزود :شهرداری شیراز با همکاری مشاور متخصص وبررسی اصولی کلیه ضوابط بهداشتی و زیست محیطی نقاط مختلفی برای این موضوع در نظر گرفته است و نیاز به همکاری ارگانهای ذیربط جهت تعیین و تأیید مناسب ترین مکان دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی است.
 

 عضو شورای شهر در ادامه بیان کرد : شورا و شهرداری شیراز با تمام وجود پای کار هستند و روزانه بیش از 7000 تن پسماندعمرانی و ساختمانی را مدیریت می کنند اما  ظرفیت سایت فعلی در آینده ای بسیار نزدیک تکمیل خواهد شد و از هم اکنون بایست برای آینده چاره جویی کرد.

 

رئیس کمیسون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر بیان کرد : با توجه به گستردگی شهر شیراز وجود حداقل دو سایت که بتواند همزمان پذیرای پسماندهای عمرانی و ساختمانی تولیدی شهر باشد ضروری است و شورای شهر و شهرداری برای این مهم پیگیری لازم را انجام خواهد داد .

 در ادامه  رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز با اشاره به  تولید بیش از 7 برابری پسماندهای ساختمانی نسبت به پسماندهای خانگی و تکمیل ظرفیت سایت فعلی در آینده ای نزدیک بر ضرورت وجود چندین سایت در اطراف شهر برای مدیریت حمل و دفع این پسماندها اشاره کرد.

 

خوشبخت افزود در حال حاضر فقط یک سایت برای دفع پسماندهای ساختمانی وجود دارد که ظرفیت آن رو به اتمام است و می بایست از مکانهای شناسایی شده حداقل دو مکان پس از تأیید مورد بهره برداری قرار گیرد تا از بروز مشکلات ناشی از تخلیه غیر مجاز پسماندهای ساختمانی در شهر ممانعت گردد.

 

در ادامه  حیدری رییس اداره محیط زیست شهرستان شیراز ضمن اعلام همکاری و مساعدت با شهرداری در خصوص جانمایی سایتهای جدید اظهار داشت سلامت شهروندان و رعایت مسائل زیست محیطی شهر از اولویتهای اصلی آنها بوده و در جهت رفع بحران احتمالی هم سو با شورا و شهرداری اقدام میکند.
 
در پایان این بازدید مقرر شد مکاتبات و اقدامات لازم برای تعیین تکلیف سریعتر سایتهای جدید با دستگاه های مربوطه صورت پذیرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
232 کلیک ها  چهارشنبه, 04 اسفند 1400 10:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا