عملگرایی پاشنه آشیل جذب سرمایه گذاران است

معاون مالی شهرداری شیراز، عملگرایی را پاشنه آشیل جذب سرمایه گذاران دانست و گفت: سرمایه گذار باید اطمینان داشته باشد که ورود به بسته‌های سرمایه گذاری، منافع او را نیز تامین می‌کند.

 
به گزارش راستین آنلاین سعید مصفا پنج‌شنبه ۲۸ بهمن در نشست برون رفت از چالش‌ها و توسعه سرمایه گذاری گفت: باید تمام توان مجموعه شهرداری را برای رفع موانع سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران به کار بگیریم تا بتوانیم از ظرفیت‌های این شهر برای توسعه و رونق اقتصادی استفاده کنیم. 
 
او افزود: با نگاه شورا و شهرداری شیراز به موضوع سرمایه گذاری و حمایت مدیریت شهری، شفافیت در پروژه‌ها و حضور و هم اندیشی سرمایه گذاران اتفاقات خوب وشایسته‌ای را در حوزه‌های اقتصادی اجتماعی برای شیراز شاهد خواهیم بود، چرا که این نگاه توام با همفکری و همکاری سرمایه گذاران، مسیر رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه شهر شیراز رقم میزند. 
 
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: معرفی پروژه‌های موفق سرمایه‌گذاری در شهر شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر، مشوق سرمایه‌گذاران است و علاوه بر توسعه اقتصادی شهر، سرانه فرهنگی و تفریحی شهروندان را افزایش می‌دهد. 
 
مصفا با بیان اینکه عملگرایی پاشنه آشیل جذب سرمایه گذاران است، خاطرنشان کرد: اصل اول، ایجاد امنیت روانی برای سرمایه گذاران است چرا که سرمایه گذار باید اطمینان داشته باشد که ورود به بسته‌های سرمایه گذاری منافع او را نیز تامین و البته منافع شهر وشهروندان را نیز تامین می‌کند. 
 
او با تاکید بر این موضوع که شهر نیازمند بهره گیری از توان سرمایه گذاران بومی و ایرانی و ایرانیان مقیم خارج از کشور و نیز سرمایه گذاران خارجی است، گفت: استفاده از سرمایه گذاری بین‌المللی در زمینه گردشگری و تفریحی مدنظر شهرداری شیراز است و تمام سعی خود را برای جذب این سرمایه گذاران به کار خواهیم بست. 
 
معاون شهرداری شیراز با ورود به بحث معرفی برخی پتانسیل‌هایی که در سطح شهر شناسایی شده و در آنها قابلیت های سرمایه گذاری و بازده اقتصادی وجود دارد، گفت: به عنوان مثال می‌توان اراضی بایر در سطح شهر با مالکیت شهرداری یا بخش خصوصی و یا دیگر سازمان‌ها را به سرمایه گذاران معرفی کرد و این امنیت را در آنان به وجود آورد که با اجرای هر پروژه ارزش افزوده ای ایجاد خواهد شد. 
 
مصفا افزود: این فرصت‌ها توانمندی پذیرش بارگذاری انواع کاربری و خدمات را دارد و برای تهیه بسته سرمایه گذاری به افراد متقاضی معرفی می‌شود. 
 
او گفت: بسته‌های مطالعاتی در مورد طرحهای سرمایه گذاری که در آن اطلاعات فنی بارگذاری شده بر مبنای آن مطالعات اقتصادی مانند برآورد هزینه‌های ساخت، دوره ساخت ، بازده ، طرح و درآمدها محاسبه شده و به عنوان بسته سرمایه گذاری به سرمایه داران ارائه می‌شود.
 
مصفا با اشاره به تخصصی بودن فعالیت‌های سازمان سرمایه گذاران و نیز نظارت‌های شورایی و قانونمند بودن روند مناسبت‌ها در کاهش اطاله ورود سرمایه گذاران، گفت: سایر دستگاههای ذی ربط در صدور مجوزها نیز عملگرایی و نگاه به آینده را به عنوان مهم ترین عامل در سرمایه گذاری و مشارکت مردم در پروژه‌های شهری که موجب اشتغال می‌شود را در نظر بگیرند و روند سرمایه گذاری را تسهیل کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
204 کلیک ها  پنج شنبه, 28 بهمن 1400 15:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا