نقش حمایتی شورا و شهرداری از اشتغال مولد و کارآفرینی در قالب نمایشگاه‌ ها و بازارچه

نقش حمایتی شورا و شهرداری از اشتغال مولد و کارآفرینی در قالب نمایشگاه‌ ها  و بازارچه
   
نقش حمایتی شورا و شهرداری از اشتغال مولد و کارآفرینی در قالب نمایشگاه‌ ها  و بازارچه |||| ||||

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: سیاست شورای شهر خصوصا کمیسیون گرشگری و زیارت در سالی که به نام پشتیبانی و رفع موانع نامگذاری شده، این است که از مسائل کارآفرینی و خوداشتغالی حمایت کند.

 
به گزارش راستین آنلاین محمد فرخ زاده  گفت: مدیریت شهری یکی از تسهیل گران حمایت از اشتغال مولد، کارآفرینی و حمایت از اقشار متوسط به پایین و تاثیر گذار در ارتقا ظرفیت های تولید ناخالص داخلی در سطح کشور می باشد.
 
نایب رییس کمیسیون محرومیت زدایی افزود: حمایت از بازارچه‌ها و نمایشگاه دست ساخته های صنایع دستی و هنری در سطح شهر از سیاست های مهم شورا و شهرداری است در توجه به اقشار کم برخوردار و عاملی اصلی در ایجاد حرکت های اقتصادی در مقیاس کسب و کارهای خانوادگی و کوچک می باشد‌.
 
فرخ‌زاده ادامه داد: 
این رویدادها باعث معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی و هنرهای دارای قدمت و برخی از دست ساخته های هنر معاصر می گردد که لازمه پیوستگی بین نسلی است.
 
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: 
این نمایشگاه نقش مشوق برای قرار گرفتن محصولات فرهنگی و هنری در سبد خانوار محسوب می شوند و از طرفی این خیل عظیمی از هنرمندان را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد؛ به این معنی که وقتی از دست‌ساخت‌ها و صنایع هنر حمایت شود، طبیعتا عده‌ای علاقه‌مند به فراگیری آموزش و ورود به این عرصه می‌شوند.
 
وی معتقد است که جذب گردشگر، چه داخلی و چه خارجی، و عرضه فرهنگ به سایر مردم، از دیگر مواردی است که می‌توان از بازارچه‌ها انتظار داشت که نشان‌دهنده قدمت، فرهنگ، آداب و رسوم و سنن ماست و می‌تواند نقش به‌سزایی در مبادله مسائل فرهنگی میان مردم و کارکرد‌های اجتماعی داشته باشد.
 
فرخ‌زاده با بیان اینکه برای شکل‌ گیری این بازارچه‌ها زحمت‌های زیادی کشیده شده، تصریح کرد: پس از صحبت با غرفه داران رضایتمندی خوبی از لحاظ امکانات و امنیت قابل توجه بود ولیکن غرفه‌داران نیازمند تبلیغ بیشتر بوده و انتظار دارند به مناسبت دهه فجر، جشنی در این مکان برگزار شود تا با آمدن شهروندان، مردم غرفه‌ها و صنایع دستی را ببینند و معرفی بیشتری به مردم صورت گیرد.
 
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد که با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، در طول سال بازارچه‌های متعددی در شیراز و در قالب هفته های گردشگری و صنایع دستی در سایر استانها برگزار شود .
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
501 کلیک ها  چهارشنبه, 20 بهمن 1400 10:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا