متقاضیان احداث و احیای باغ در مرودشت تسهیلات می‌گیرند

متقاضیان احداث و احیای باغ در مرودشت تسهیلات می‌گیرند
   
متقاضیان احداث و احیای باغ در مرودشت تسهیلات می‌گیرند |||| ||||

مدیرجهاد کشاورزی مرودشت از آغاز زمان کاشت نهال در این شهرستان خبر داد و گفت: به متقاضیان احداث باغ‌های جدید و یا اصلاح و احیاء باغ‌های قدیمی تسهیلات یارانه دار دولتی پرداخت می‌شود.

 
به گزارش راستین آنلاین کاووس همتی چهارشنبه ۵ آبان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه متقاضیان به منظور بهره مندی از تسهیلات و سایر خدمات دولتی، باید درخواست خود را به مراکز جهاد کشاورزی ارائه دهند، گفت: دریافت تسهیلات منوط به ارائه سند زمین و پروانه چاه معتبر انجام می‌شود.
 
او با بیان اینکه پس از احداث باغ باید اطلاعات باغ در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شود، عنوان کرد: متقاضیان قبل از هر اقدامی نسبت به کسب اطلاعات فنی از سوی کارشناسان باغبانی اقدام کنند.
 
همتی افزود: کارشناسان باغبانی در زمان احداث باغ و قبل از آن در زمینه‌های مختلف از جمله نحوه صحیح نمونه گیری ازخاک و آب، نحوه آماده سازی زمین و طراحی باغ، ارقام نهال مناسب با اقلیم و آب و هوای مناطق مختلف شهرستان، لیست نهالستان‌ها و مراکز تهیه نهال مجوزدار در شهرستان، استان و کشور و لیست نهال‌های تولیدی در نهالستان‌ها و نهال های مشمول یارانه به متقاضیان راهنمایی و مشاوره خواهند داد.
 
مدیرجهادکشاورزی مرودشت با اشاره به برنامه‌های این مدیریت برای اصلاح و احیای باغ‌ها، یادآور شد: باغدارانی که در باغ‌های خود دارای درختانی هستند که از نظر وضعیت میوه دهی نامطلوب هستند، از حذف درختان بصورت خودسرانه خودداری و با مشاوره با کارشناسان باغبانی به اصلاح این درختان با روشهای نوین باغبانی اقدام کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
205 کلیک ها  چهارشنبه, 05 آبان 1400 12:42
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا