بزرگترین موقوفه قرن کشور در فارس به ثبت رسید

بزرگترین موقوفه قرن کشور در فارس به ثبت رسید
   
بزرگترین موقوفه قرن کشور در فارس به ثبت رسید |||| ||||

حجت الاسلام رحیم صفری گرایی خبر داد :بزرگترین موقوفه قرن کشور را در فارس به ثبت رسید که با نیت حمایت از طلاب و دانشجویان ممتاز و حمایت از زنان سرپرست خانوار این وقف شکل گرفت.

 
به گزارش راستین آنلاین معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز (شنبه 17 مهر) در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد از حمایت های هیئت های مذهبی و برپایی موکب های در شیراز و نجف اشرف خبر داد و گفت: در محرم و صفر کمک به هیئت های مذهبی انجام و یک میلیارد و 300 میلیون تومان به 700 هیئت مذهبی کمک شد.
 
حجت الاسلام رحیم صفری گرایی با یادآوری این مطلب که در دهه آخر صفر حمایت از 70 موکب در سطح شهر شکل گرفت که به مبلغ سه میلیارد تومان از محل موقوفات شهر شیراز حمایت شد، اظهار کرد: موکب پذیرایی از زوار در شهر نجف اشرف به مدت 10 روز، در ایام اربعین حسینی توسط اوقاف و امور خیریه فارس برپا شد.
 
وی با اشاره به اینکه 210 مورد بازدید میدانی از زندگی نیازمندان که به اداره اوقاف آمده بودند، انجام شد و 600 میلیون تومان هزینه با حفظ کرامت انسانی هدیه شد، افزود: در حوزه درمان چهار میلیارد تومان توسط ادارات اجرایی هزینه شده است.
 
حجت الاسلام صفری گرایی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا، 147 هزار بسته معیشتی از محل اجرای نیت واقفین خیر اندیش تهیه و بین افراد نیازمند توزیع شده است، اضافه کرد: یک میلیون و 500 هزار پرس غذای گرم از محل اجرای نیت واقفین انجام شده است.
 
وی با اشاره به صدور احکام هیئت های مذهبی، مساجد، حسینیه و بقاع متبرکه، هم گفت: چهار هزار و 350 حکم برای اعضای هیئت امنا صادر شده است.
 
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری این مطلب که 10 کارگاه «شمیم خدمت» به منظور اشتغال ایجاد شد که 45 نفر شاغل شدند، تاکید کرد: در چند روز گذشته 6 وقف جدید را در سطح فارس شکل گرفت که سه مورد به شهرستان جهرم مربوط می شود و طی یک سال گذشته 40 مورد وقف جدید را در سراسر استان به ثبت رساندند.
 
وی با اشاره به اینکه یک دهه اخیر موقوفات فارس، افزود: بزرگترین موقوفه قرن کشور را در فارس به ثبت رساندیم که با نیت حمایت از طلاب و دانشجویان ممتاز و حمایت از زنان سرپرست خانوار این وقف شکل گرفت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
430 کلیک ها  شنبه, 17 مهر 1400 12:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا